kritikák

2018. szeptember 28. 20:30 - Mumia

Shadow of the Tomb Raider (2018)

Rambóné Terminátor

shadow2.jpg

A sorozat előző része, a Rise of the Tomb Raider egyértelmű előrelépés volt az első részhez képest minden tekintetben. Sajnos erről ez már nem mondható el, sőt jónéhány tekintetben hátrafelé araszoltunk jócskán.

Egészen jól indult a játék, a korai pályák egész élvezetesek voltak, habár a teljes línearitás már itt is felfedezhető volt. De ahogy elérsz a játék fő helyszínére az egész leül, és unalomba fullad. Persze ekkor még az egyszeri játékos nem tudja, hogy ez a bizonyos város lesz a fő helyszíne a játéknak, azt gondolja naívan, hogy ez csak a kezdet és jobbnál jobb helyszínek várnak rá később. De előbb utóbb rájössz, hogy nem, ez az egyetlen központi helyszín a játékban, és a 90%-a itt fog játszódni a történetnek. Ami azért különösképpen problémás, mert a játék nem engedélyezi a lőfegyverek használhatát a városban és annak környékén, valamint még azt is megszabja hogy milyen ruhát kell viselned a helyiekkel való kommunikáció során. Mivel másképp szóba sem állnak veled. Ez különösképpen azoknak nagy érvágás akik a Deluxe vagy Croft változatot vették a játékból, mivel az azokhoz járó extra öltözetek sem használhatóak itt.

Ráadásul annak ellenére, hogy a környezet nagyon szépen kidolgozott és remekül néz ki, még így is alulmúlja érdekességben az előző rész szibériai helyszínét. Pedig már arra is panaszkodtam, hogy elég unalmas. Az egyedi rejtett információknak és rejtett kincseknek annyi, a legtöbb eldugott tárgy copy&paste azt kész. A magyarázó szöveg pedig csak egy sablon szöveg. Így aztán a felfedezés elég kevés jutalommal jár, hacsak valakinek nem az a jutalom, hogy a játék 100%-ot írjon ki. De ehhez át kellene fésülni minden zugot, ami nekem már a történetbe való beleélés kárára ment volna.

A játék sokkal rövidebbnek tűnik mint a Rise volt, köszönhetően főként annak, hogy szinte az egész egy helyszínen játszódik. Az előző két részben mindig úgy érezted, hogy elég nagy területet bejársz és  sok helyre eljutsz, itt ennek az ellenkezőjét éreztem, hogy be vagyok zárva ide ebbe az elgszigetelt városba.

Térjünk rá a játékmenetre. Az alcímet nem véletlen adtam. Az eddigi játékok is eléggé eltúlozták Lara sérthetetlenségét és emberfeltetti képességeit, de erre ez a játék még jócskán rálicitál. Nekem ez már sok, egyszerűen nem tudom beleélni magamat, amikor minden második ugrás egy profi hegymászó számára is öngyilkosságnak tűnik. Márpedig Lara abszolút nem néz ki hegymászónak.

Ami a rejtévnyeket illeti, ezek most már inkább ügyességi játékok mintsem valódi gondolkodást igénylő dilemmák. A legtöbb esetben a megoldás teljesen magától értetődő és csak az ugrabugrálásról szól. Az előző játékban sokkal többet kellett gondolkodni és valóban volt néhány nagyon ötletes megoldás is. Itt a rejtvények inkább túlbonyolított agyonkomplikált szerkezetek, amikről senki sem hiszi el, hogy több száz év után még működnének.

És akkor meg kell említenem azt a próbálkozását a játéknak, hogy szétbontották több részre a nehézségi szinteket. Alapjáben nem lenne rossz ötlet, de sajnos az árukapcsolások teljesen abszurdak. Minden opciónál van valami olyan kitétel ami  nem növelné a játék élvezeti értékét, csak frusztrálóbbá tenné azt. Pl, hogy a rejtvény segítség kikapcsolása kikapcsolja azon jelzéseket is amik mutatják, hogy mely sziklák és falak mászhatóak a játékban. De ez utóbbi elengedhetetlen. Mivel a környezet nem fizikára alapul, hanem a pályatervező dönti el hogy mi lesz mászható és mi nem. Így ha a jelöléseket kikapcsolod minimum gondolatolvasónak kell lenned hozzá, hogy tudd mikor merre kell ugrani. Ez különösen annak fényében szükséges amit már említettem, hogy rengeteg ugrás abszolút lehetetlennek tűnik a játékban, így meg se próbálnám ha nem látnám a jelzést rajta. Ugyanis a fizika annyira sem számít a játékban, hogy ha egy ugrást a pályatervező kitalált akkor is sikerülni fog ha 2x akkor a távolság mint amit normál esetben tudsz ugrani.

Ami a pontokért választható képességeket illeti ezek többsége teljesen hasztalan. Abba az abszurd pozicíóban voltam, hogy már a legelső skill pont elköltésekor is sokáig gondolkoztam, hogy hova tegyem a pontot, mert egyik választható képesség sem tűnt hasznosnak. Úgy tűnik a kicsit is jobb képességek szinte kizárólag rejtett sírhelyek felfedezésével szerezhetőek meg.  Vagy a történet előrehaladásához kötöttek. Ez utóbbi igaz a felszerelésre is. Ami okoz sok olyan esetet, hogy a játék elején megfelelő felszerelés hiányában nem tudsz bejutni néhány sírhelyhez. Igen, tudom ez így volt Rise-ban is. Csakhogy ott a történet többször visszavezett egyes helyszínekre így volt lehetőséged feltárni a korábban kihagyottakat. Ez a Shadowra abszolut nem igaz. A rejtett városon kívül sehová sem térsz vissza másodszor. Így ha valami kimaradt, akkor az úgy is marad, hacsak nem fogod magad és csak és kizárólag azért vissza nem mész oda magadtól. Igen ez opció, de nekem ez ütötte a fő történet sürgős jellegét. Ha elkezdtem volna régészt játszani a világvége kellős közepén az eléggé karakteridgen lett volna.

Ezzel az egésszel arra akartam kilyukadni, hogy a játék összecsapottnak tűnik nem állt össze egy organikus egésszé. A részek ott vannak a sikerhez, csak kellett vonla még egy fél évet csiszolni hogy tökéletes legyen. Ezt bizonyítja a rengeteg lefagyás is ami különösen átvezető képsorok alatt volt jellemző.

Még az sem tetszett a játékban, hogy voltak bizonyos pályák ahol egyszerűen nem engedi a lőfegyverek használatát. Ezt ugye már említettem fentebb. De van egy olyan pálya a játék közepe felé, ahol még a nyavajás íjat sem használhatod. És nem azért mert a történet szerint lopakodni kell. Egyszerűen azért mert csak így üt az a nyavajás rambót idéző jelenet amit bevágtak a pálya végére, amikor Lara drámaian felvesz egy fegyvert. Amit megtehetett volna 26 ellenséggel korábban is. Teljesen abszurd volt ez a rész számomra.

De ami a legviccesebb, hogy ha olyan jelenethez érsz a játékban ami alatt nem használhatsz fegyvert akkor azok fizikailag köddé válnak, nem is látod őket Lara hátán. Majd amikor vége ennek a résznek, abrakadabra! Megjelennek a semmiből! Nem tudom, hogy ez bug vagy feature, de mindkét esetben nagyon gáz.

Ami a történetet illeti, nem különösebben érdekes, ebben kb egy szinten van a játék az előző résszel.  A befejezést kivéve ami pocsék és érthetetlen. Azt olvastam, hogy eredetileg más volt a vége, csak megjelenés napján változtatták meg, nem tudom eredetileg értelmesebb volt e.

A játék utolsó pályája is elég gyengére sikerült, szinte nem is kell rajta harcolni a végső főellenséget kivéve. Ami viszont túlnyújtott és frusztráló egy harc.

A végére pedig hogy ne csak negatívumok legyenek meg kell említenem, hogy a grafika sokat javult az előző részhez képest. És még a teljesítmény is jobb. Bárcsak ez a játék többi részéről is elmondható lenne.


+

 

  • Grafika
  • Szinkronhangok
  • Az alapvető játékmenet azért még mindig tud szórakoztató lenni

-

 

  • Összecsapott
  • Aprónak tűnik a játékban bejárt helyszín
  • A legtöbb fegyver és öltözet nem használható legalább a játék háromnegyede során
  • A rejtvények nem rejtvények inkább ügyességi akadályok
  • Lefagyások
  • Gyenge történet
  • A képességek nagy része hasztalan
  • túl sok a deus-ex-machina
  • Lara még sérthetetlenebb és emberfelettibb mint eddig
  • a nehézségi szintek bontása
  • befejezés / végső harc

Pontozda:

grafika/megvalósítás: 9/10
történet/hangulat: 3/10
játékmenet/irányítás: 8/10

összhatás: 5.5/10

Lényegesen gyengébb a játék mint a Rise of the Tomb Raider, és ezt reprezentálja ez a pontszám. Én azt javaslom érdemes megvárni amíg leértékelik és akkor megvenni. Addigra talán fagyást okozó hibák is megszűnnek. Ja és eszetekbe ne jusson a Deluxe/Croft editiont venni, semmi plusszt nem adnak.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://madblog.blog.hu/api/trackback/id/tr8814269945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2018.09.29. 11:25:09

Ritka sok marhaságot sikerült így egy lélegzetvétellel leírni.
Kábé abban van egyedül igazad, hogy a központi város kicsit túl nagy szerepet kapott, illetve, hogy zavaró a ruha mizéria, de annyi. A ruha témával az a baj, hogy konkrétan történeti okai vannak. Nem tudom mennyire figyeltél, de Lara totál kívülálló az adott helyszínen, ha ehhez még hozzájönne, hogy a modern világbeli ruháiban rohangászik, kábé mindenki azonnal kiszúrná. Nyilván így is, de úgy még az elvegyülés illuziója is elveszne, ha a Larát égre-földre kereső rosszfiúk nem találnának meg egy nőt, aki az ősi maja ruhákat viselő népek közt katonai bakancsban, UnderArmor trikóban és shotgunnal a hátán sétál. A fegyver használat meg olyan dolog, hogy mégis mi a toszért akarnál ott lövöldözni? Az egy dolog, hogy akadnak harci jelenetek, de - megint - Lara neked olyan típusnak tűnik talán, aki lövöldözni kezdene egy ártatlanokkal teli helyszínen?

Nem érdekes a helyszín? Mi nem az benne? Már a központi várost leszámítva, ami azért így sem unalmas, csak jobb lenne több vadonbeli rész. Szóval mi nem érdekes a helyszínben? Gyönyörű, élettel teli, tele van felfedezhető dolgokkal... Ennyi nem elég?

A megtalálható apróságok soha semmilyen játékban nem voltak olyan haj de nagyon izgalmasra, vagy érdekesre megcsinálva. Itt is kicsit megismertetnek a kultúrával és mitológiával, de nélkülük is érthető marad a sztori, márpedig pontosan ezt a szerepet is szánták neki. Ez minden játékban így volt evör. Az ilyesmik arra vannak, hogy kis plusz elfoglaltságot és némi kibővített világismertet adjanak, annál soha nem többre.

Lara nem néz ki hegymászónak? Tudatlanság felsőfokon. Az egy dolog, hogy a szó amit keresel, az a SZIKLAmászó, és nem a HEGYmászó. Nagyon nem ugyanaz ám a kettő, még ha vannak is köztük átmenetek. Kis segítség: egy sziklamászó nem megy neki a Mount Everest megmászásának, ahogy egy hegymászó sem vág bele biztosítófelszerelés nélkül megmászni egy függőleges falat, különösen ha az nem többezer méteres magasban van. Keress már rá légyszi Sasha DiGiulian, Alex Puccio, vagy Janja Garbret nevére! Egyikük sem épp az a testépítő külsejű csaj, nagyjából Alex Puccio az, aki úgy Laránál erősebb felépítésűnek tűnik, de ő sem épp egy bodybuilder. Mindhárman sziklamászó bajnokok, szóval szerintem elég jó támpontot nyújtanak arról, hogy Lara fizikumának hogy is kell festenie.
A lehetetlenül eltúlzott dolgok pedig nem a Tomb Raider széria sajátosságai, MINDEN videójátékban találkozni velük. Egyébként sem full lehetetlenség Lara sziklamászásának nagy része, csupán olyasmi amit nem úgy csinálnak a valóságban. Nem nagyon rémlik olyan rész a játékból, amit egy sziklamászó ne tudna megmászni a valóságban is, csak értelemszerűen kevésbé gyorsan és látványosan tennék, de a dolgok némiképp leegyszerűsítése azért talán nem bűn.

Több száz év után működő szerkezetek... Basszus, te sosem néztél még kalandfilmet? Nem játszottál még kalandjátékkal? Ezekben MINDEN szerkezetről hihetelen, hogy nem hogy több száz, akár tíz-tizenöt év távlatában működőképesek maradnának. A stílus egyik alapvetése az, hogy az ilyesmivel, vagy az elhagyatott templomban égő fáklyákkal nem foglalkozunk... A fejtörők nehézségét illető megjegyzéseid nettó kötekedés kategóriába esnek amúgy. Vannak a játékban könnyebb, és nehezebb fejtörők, de ami azonnal magától értetődik, olyan kevés. Az meg külön vicc kategória, hogy a Rise fejtörői nehezebbek lettek volna... És mondod ezt úgy, hogy közben bekapcsolva hagytad a segítségeket, szóval benyomtad, hogy a játék rávezessen a fejtörők megoldására, aztán rinyálsz, hogy azok nem elég nehezek...

Ahhoz, hogy eldönthesd, mi megmászható a játékban, és mi nem, nem gondolatolvasónak kell lenni, elég ha a valaki használja a fejét. A rücskös felületek mindig megmászhatóak, a sima falfelüteken pedig az esetek 99%-ában lehet dobbantani. Azért nem olyan bonyolult koncepció, ami ne működhetne a túlélőösztön nélkül. Olyan ugrás pedig sehol nem rémlik, ami hosszabb, mint ami máshol megengedett. Olyan esetek vannak, mikor az egyik platform lejjebb van, és ezesetben nyilván a magasabb platformról van esély azt elérni, hiába lenne túl nagy az ugrás ha azonos szinten lennének.

Képességek. Hm... Igen, totál értelmetlen képességek vannak a játékban. Hosszabb idő a víz alatt egy levegővel, nagyobb kapacitású tárolók, több alapanyag kraftoláshoz, csapdák felfedése, csendesebb földet érés lopakodáshoz, kisebb fall damage, egyszerre három nyíl kilövése, ellenségek automatikus lootolása mikor csendesen ölöd meg őket, robbanó, kábító lőszerek készítése, csapdák készítése... Tényleg totál értelmetlen, és játékmenetet cseppet sem befolyásoló dolog mind.

Nem a te játékod a SotTR, de ilyen szintű marhaságcunamit azért akkor se kellett volna rittyenteni.

Void Bunkoid 2018.09.29. 18:38:51

Eleve a totál realizmus mint már kiderült, nem jön be a pc master racenek, max a túlélőjátékokra szakosodott maroknyi rajongótábornak.

Az FPS játékok hívei is - és nemcsak ők, majdnem minden játékkategória rajongói - szinte kizárólag a megjelenítésben várják el a realizmust, irányításban pont ellenkezőleg minél primitívebb, egyszerűbb és hatékonyabb irányítást szeretnek.

Ezért nem játszik senki fpst analóg kontrollerrel, mert ugyan jóval realisztikusabb célzásélményt nyújt az ellentartó karral célzás, kicsit "szimulálva" azt, hogy a fegyvernek van súlya, tehetetlensége, de agyonvágja a pörgést, nem lehet vele félmásodpercenként tűpontosan osztogatni a headshotot CSben. Ennyi :)

Mumia 2018.09.30. 14:33:51

@Giggsy: Hidd el, ha úgy nézett volna ki fizikumra Lara mint Janja Gabarnet vagy akár Mina Markovic, akkor egy szót sem szóltam volna. De sajnos nem úgy néz ki. És ami azt illeti szerintem Alex Puccio le is köröz jónéhány amatőr testépítőt. Ja igen, bocsánat, a sziklamászó a szó amit kerestem, vicces, hogy az embernek néha anyanyelvi szavak nem jutnak eszébe, amikor már régóta angolul gondolkodik.

Ami a ruházatokat illeti, nem is azzal van bajom, hogy reálisabb a helyi népviselet. Hanem hogy akkor a plusz pénzért megvásárolható deluxe és croft változatokhoz ne olyan öltözetek járjanak, amiket nem használhatsz a játék során.

Ami a fejtörőkre való rávezetést illeti, a rávezetésig el sem jutottam csak egyszer a játék során, de akkor se adott használható információt. Valami olyasmit mondott, hogy meg kell húzni a kart. Kösz, ha megtaláltam volna az adott kart, akkor talán ahhoz hogy meghúzzam nem kellene segítség :p

OK, a megmászható részt kissé félreértetted, nem az a kérdés hogy melyik fal mászható meg a sziklamászó csákánnyal, de ebben nem is nyújt segítséget a játék, szóval miért beszéltem volna erről.

Hanem hogy sokszor ollyan nagy szakadákokat kell átugrani, ami lehetetlennek tűnik, így ha nem lenne hint, meg sem próbálnám. És persze ezeket úgy éred el a játékban, hogy látszik, hogy ilyenkor egyértelműbben nagyobb távolságot ugrik Lara mint normál esetben. Szóval a kifogásom, hogy a lekűzdhető falak és szakadékok nem a fizika alapján vannak meghatározva, hanem egy pályadizájner kattintott kettőt és onnantól kezdve az a tátongó szakadék átugorható lett. Amire pedig nem kattintott, azt nem tudod átugrani, hiába keskenyebb mint sok másik amit korábban át lehetett.

A felsorolt szerinted hasznos képességekkel az a baj, hogy anélkül sem volt gond lekűzdeni pl. az összes víz alatti sírhelyet, vagy pályát. A fall damage upgrade hiányát sem éreztem sehol, ahol valahonnan le kellett ugrani úgyis víz volt alattad. A tripla nyílat amit amúgy nem a skill-treeből lehet megvenni, hanem egy tomb-ért kapsz jutalomként ha jól emlékszem, talán 1x volt lehetőségem használni az egész játék során.

Ezek helyett sokkal jobb lett volna ha a közelharci képességeket lehett volna fejleszteni, mert ebben a játékban szinte csak és kizárólag lopakodásban használható ez. Míg Rise-ban nagyon jó és élvezetes volt a közelharc, szinte már már olyan volt mint Mad Max-ben.

És mivel ez egy vélemény, csak akkor lehetne "marhaság" ha nem írná le pontosan, hogy mit gondoltam a játékról. De biztosíthatlak, tökéletesen leírja a véleményemet :p

Az egyéni véleményem pedig az, hogy a grafikát kivéve a Rise minden tekintetben jobb volt ennél. Így csalódást keltett. Ettől persze még nem rossz játék, csak többet vártam tőle.

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2018.09.30. 17:56:46

@Mumia: "Ha úgy nézett volna ki fizikumra..." Légyszi, vess már egy pillantást csak arra a nyomorult játékborítóra, és úgy mondd még egyszer, hogy azok a karok nem egy kifejezetten erős fizikumú edzett csajhoz tartoznak. Én voltam a legjobban felhúzva hogy a filmnél Alicia "girhes" Vikanderre osztották a főszerepet, a játékbeli Larára mégsem modanám soha, hogy nem abszolút hiteles, mint fizikálisan erős csaj. Semmivel nem fest gyengébbnek Lara, mint Sasha DiGiulian, vagy Janja Garnbret (hogy lett ebből "Gabarnet" a két szó épp csak minimálisan hasonlít egymásra. Tudom, hogy én is elütöttem feljebb, de az csak egy véletlenül kimaradt betű volt, nem egy totálisan más szó). Persze, Mina Markovic, vagy Alex Puccio erősebbnek tűnik nála, de azért nem ők az átlag. Van szép számmal sziklamászó csaj, akinek pontosan vele azonos testfelépítése van, szóval ezt felhozni (pláne, hogy tévesen) csupán a röhejes kötekedési szándékot igazolja, semmi mást. Vagy mi, rákerestél a sziklamászó csajokra, láttad hogy néznek ki az izmaik, és azt vetetted össze Lara nyugalmi állapotban látható izmaival?

És már bocs, de az is épp elég fejtörő megfejtésére való rávezetés, hogy konkrétan MINDEN használnivaló eszköz, szerkezet és kar világít. Nyomsz egy survival instincts-et, aztán fényesen világít minden, amivel majd valamit csinálnod kell, fényesen világít az út is, ahogy el kell majd jutnod A pontból B pontba, és ezek után azt mondod, hogy az nem óriási segítség?

És írtam már, hogy a játékban SEHOL nincs olyan, ahol Lara nagyobbat tud ugrani, mint máshol. Ahol nagyobb távolságot lehet áthidalni egy ugrással, ott annak mindig megvan az oka. Van közben valami, amin át lehet lendülni, vagy csak szimplán az ahova ugrani kell alacsonyabban van, mint ahonnan ugrik Lara. Ennyi. Nekem egyszer nem volt olyan, hogy egy ugrásnál nem tudtam előre, hogy az megcsinálható, vagy sem. Olyan volt, ahol HA megragadható lett volna a perem, át lehetett volna urani, de az is mindig nyilvánvalóan látszik, hogy egy perem megragadható-e, vagy sem.
Ami esetleg hasonlított ahhoz, amit leírtál, az az volt, mikor bizonyos helyekre láthatatlan falak miatt nem lehetett bejutni. Ez mondjuk apróbb pályadesign beli hiba, de ilyesmi csak pálya széléhez érve volt, soha nem olyan helyeken, ahova amúgy ésszerű okokból menni akarhatott volna az ember. És igazából azért finom jelzésekkel mutatták is, hogy arra nem lehet menni, csak lehettek volna ebben körültekintőbbek is.

Nem gond leküzdeni az víz alatti feladványokat a Caiman's Breath nélkül, de könnyebbé teszi. Az ellenségekkel való kergetőzést is segíti sok helyen. Amúgy a három nyilas téma az nem Challenge Tomb-ért járt, hanem skill pontokért volt feloldható. És volt közelharci képesség is. Például az, ami egy támadás előli kitérés után lehetővé tette a kivégzést. Hogy milyen közelharci képességeket hiányolsz, az nem egészen világos, tekintve, hogy kicsit vicces lenne, ha Lara a gépfegyveres katonákat kézitusában verné le... Mondom, egy rakás képesség van a játékban, amit feloldva feladatokat könnyebb megoldani, vagy megnyit alternatív lehetőségeket az abszolválásukra. Az, hogy te egyféleképp játszva vitted végig a játékot, nem használva az alternatívákat, a te bajod. Mintha Rambo módban vinnél végig egy Splinter Cellt, aztán azért sírnál, hogy mennyi harc volt benne...

És a "tetszik-nem tetszik", az nyilván színtisztán vélemény kérdése. Az szubjektív, és olyasmibe nem is lehet belekötni. DE. A Lara fizikumát érintő meglátásod ténybeli tévedés volt, az ugrástávolság dolog ténybeli tévedés volt, a MINDEN hasonló játékban előforduló lehetetlenségek negatív módon való felemlegetése ténybeli tévedés volt, a képességek totális értelmetlenségnek nevezése ténybeli tévedés volt. Márpedig az olyasmi nem vélemény, szóval nyugodtan lehet marhaságnak nevezni.

Mumia 2018.09.30. 21:53:36

Ha érdekel, úgy ímmel ámmal követem a sziklamászást mint sportot elég régóta, szóval nem most kerestem rá a neten. És ha már szórszálhasogatásnál tartunk, igen lehet rosszul írtam a nevét, de mi köze ennek bármihez is? Sok olyan idegen név van amit reflex szerűen másképp írna az ember. Különösképpen az észeki nevekkel van gondom. És mielőtt ebbe is belekötsz, tudom hogy ő egyébként szlovén.

És igen, továbbra is az a véleményem hogy nem látszik elég izmosnak Lara, pedig hidd el körbeforgattam a kamerát fotó módban elégszer. És bár van némi pozitív változás de túl kevés túl későn, annak a fényében hogy a sorozat záró részéről beszélünk.

Te egyébként nem játszottál az előző résszel? Mert abban simán halomra lehet ölni, a fegyveres katonákat közelharcban ha megvannak a megfelelő skill upgradek. Igen, tudom ez sem reális, de baromi élvezetes volt legalább.

És még egyszer mondom, ettől még szerintem jó a játék.

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2018.10.01. 00:21:55

Szóval követed a sziklamászást, de hegymászásnak nevezed, aztán a sport egyik legjelentősebb alakjának a nevét is úgy írod le, hogy az kábé csak a kezdőbetűt tekintve hasonlít...

Egyébként már a reboot TR-ben is sportos, normál nő formája volt Larának, ami a mostani játékra eljutott odáig, hogy LÁTSZIK rajta az erő. "Körbeforgattad a kamerát..." Az megvan, hogy nyugalmi állapotban csak a testépítők karján látszanak az izmok? Lara karja épp elég vastag, ahhoz, hogy legyen rajta annyi izom, ami egy sziklamászónak kell. És még mindig ott tartunk, hogy ha a karjának átmérője 3-4 centivel kevesebb lenne is (nem az) mint ami a totális hitelességhez kell, egy játékról beszélünk. Egy játéknál simán belefért az, hogy Marcus Fenixnek akkora karja van, amitől még Rock is ijedten összehúzza magát, annyira irreális, ehhez képest te képes voltál itt negatívumként kiemelni egy olyan fizikai jellemzőt, ami abszolút vitathatatlanul messze reálisabb bármi korábbi fizikailag erős nő videójátékos ábrázolásánál. És ezt nem lehet másnak nevezni, csak szőrszálhasogatásnak. Még akkor is az lenne, ha igazad lenne, de még csak nincs is.

Igen, emlékszem az előző két játékra, OTT stimmelt az itteni alcímed. Épp ez az, amiben a SotTR készítői visszakanyarodtak a klasszikusabb TR megközelítéshez. Kevesebb gyilok, több felfedezés. Ez az első új Tomb Raider, aminek igazán Tomb Raider hangulata van, és ebben igen nagy szerepe van annak, hogy Larával már nem lehet (és végre nem is kell) Rambóként legyakni negyven katonát egyhuzamban. Épp ezért is fura választás az alcím, mert sokkal taktikusabb lett a harc, és ezerszer kevesebb is van benne, mint a trilógia korábbi részeiben, szóval pont most nem egy Terminátor Lara.

És persze szerinted jó játék, mégis piszlicsáré, illetve nem létező hibákat hozol fel ellene, pozitívumként pedig szinte csak a grafikát emeled ki, és olyan pontszámot adsz rá végül, ami a közepest se éri el (az alig 50% feletti eredmény az épp csak megfelelt kategória a világon mindenhol)...
kritikák
süti beállítások módosítása