kritikák

2019. március 11. 21:28 - Mumia

Retro Monday 01

Mass Effect (2008)

450804-mass-effect-windows-manual.jpg

/ eredeti megjelenés: 2010. 12. 29./


A Mass Effect egy eléggé öszvér játék, rpg is meg nem is, akciójáték is meg nem is, kalandjáték is meg nem is. Ennek köszönheti sikeressegét, de ugyanakkor ezért lehet az, hogy az egyes stílusokat kedvelő hardcore játékosok nem annyira kedvelik, mert bár rpg elemek vannak benne ezek nem annyira hangsúlyosak mint egy keményvonalas RPG-ben. Arra viszont elég ennyi rpg elem, hogy az akciójátékfanokat eltántorítsa. Mivel a kalandjátékok mára szinte teljesen kihaltak, ill abszolut rétegmúfaj lett, itt sok játékost nem veszít. Kalandjátékként megmosolyogtató lenne hiszen nincs túl sok fejtörő benne, gyakorlatilag semmi.

A legnagyobb érdeme a játéknak az, hogy magával ránt a hangulata és nagyon bele lehet feledkezni, bele tudod élni magad a történetbe. Nincsenek dizájneri szarvashibák, amik kizökkentenének. Ha egyszer elkezded abbahagyhatatlan, ennek is köszönhető hogy én most ~3 nap alatt játszottam végig. A történet, a karakterek, a voice acting mind hozzájárulnak hogy felejthetetlen játék legyen, korának talán legnagyobb dobása.

De minden éremnek van másik oldala is, és mivel tökéletes játék nincs ebben is voltak hibák, ill hiányosságok.

Ezek közül a legzavaróbb az inventory rendszer, a játékban ezermillióféle fegyver, felszerelés, és lőszer van, egy küldetés alatt legalább 50 különféle tárgyat találni, viszont 150-es korolátja van az inventorynak, ha betelik, csak egyesével tudod őket kidobálni, ráadásul kategóriánként külön, arról nem beszélve, hogy mindig az éppen használt tárgyra ugrik a kurzor egy törlés után, így ha véletlenül rányomsz kétszer az omni-gel gombra azt fogja kidobni amit éppen használsz és felrobban a fejed az idegtől. A játék során legalább 5x kellett megállnom és negyed órát szenvedni az inventiry kitakarításával. Nem értem, hogy a tesztelőknek miért nem tűnt fel, hogy ez a rendszer teljességgel kezelhetetlen és átláthatatlan. És azt se lehet, hogy nem foglalkozol az inventoryval és fel se szeded a tárgyakat, az első végigjátszásnál elkövettem ezt a hibát, az eredménye az lett, hogy a játék végén is csíra fegyvereim voltak nekem is meg a társaimnak is, így kb 5x nehezebb volt a játék, ami mondjuk nem feltétlenül baj, mivel ha odafigyelsz a fegyverekre meg jól osztod ki a sklillpontokat akkor, meglehetősen könnyű a játék, még "insanity" fokozaton is.

Másik legszembetűnőbb hiba a copy&paste eljárással készített pályák, szinte az összes bolygóraleszállós pálya 3 sablonból építkezik, ami nagyon lehangoló. És az építkezést nem úgy kell érteni, hogy textúrákat újrafelhasználnak, hanem az egész map 1:1-ben ugyanaz legfeljebb a tárgyak vannak kicsit másképp elhelyezve a helyiségekben.

Bolygóra leszálláshoz kapcsolódik még az is, hogy az összes ilyen bolygó kopár, semmi tereptárgy semmi növényzet nincsen sehol a fő küldetéshez kapcsolódó pályák kivételével.

Egy maximalista végigjátszás kb 30 órába kerül, ha nem kapkod az ember. Megemlítendő még, hogy a játék még azokban az időkben jött ki, amikor előfordulhatott az, hogy egy teljesen ingyenes sztori DLC-t dobtak k ia játékhoz.



+

  • Hangulat
  • Addiktív
  • Történet
  • Karakterek
  • Grafika
  • Játékmenet



-

  • CTRL-C CTRL-V pályák
  • inventory rendszer
  • az eleje, amíg először el nem hagyod a citadelt eléggé unalmas, ez sokakat el is tántoríthat a további játéktól én sem kattantam rá elsőre, csak mások erős unszolására vágtam bele mégegyszer



9/10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://madblog.blog.hu/api/trackback/id/tr6014683300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
kritikák
süti beállítások módosítása