kritikák

2017. október 25. 20:04 - Mumia

Ghost Recon: Wildlands DLC-k (2017)

Narco Road & Fallen Ghosts

ghosts.jpg

Már egy jó ideje befejztem a játékhoz kiadott két DLC-t de eddig valamiért nem tettem ki az értékelésemet róluk ide.

Mindkettőt egyszerre vettem meg, és játszottam őket, ráadásul közvetlenül az alapjáték végigjátszása után így volt megfelelő összehasonlítási alapom.

Ami mindkét tartalomra jellemző, hogy alapvetően kevésbé tűnnek kidolgozottnak, nem csiszolták őket tökéletesre. Előfordulnak apróbb hibák, vagy néhány abszolut figyelmen kívül hagyott részlet amit változatlanul átemeltek az alapjátékból. A Narco Road kiegészítő ad a játékhoz némi új tartalmat is, de a Fallen Ghosts szinte csak új küldetéseket, ahol más színűre textúrázott Unidad katonákkal harcolsz.

A Fallen Ghosts által hozott új ellenséges egységek egyszerűen pocsékak. A láthatatlan katonák csak ülnek a bozótban, arra várva hogy lelődd őket, szerintem a végigjátszás során egyetlen egyszer sem sikerült egyiknek sem még csak megtámadnia sem mielőtt kiiktattam volna őket. Bug vagy Feature? Tökmindegy, szégyen így is úgy is.

 

Nézzük mi az amiben jó a Fallen Ghosts:

  • Ugyanazt nyújtja mint az alapjáték

Igen, tényleg nem tudok más pozitívumot kiemelni vele kapcsolatban.

Ellenben a negatívumok csak úgy tornyosulnak:

  • Az új Lázadó hadműveetek. Alapjában jók lennének, ha nem lenne mind baromira nehéz, és a játék nem kényszerítene állandóan valami iszonyatosan hátrányos helyzetbe bennük. Az alapjátékban levők sem voltak könnyűek, de azért meg lehetett oldani őket 1-2 próbálkozás után. De ezektől csak frusztrációt kaptam és kudarcot. Néhány próbálkozás után teljesen ignoráltam őket.
  • És ráadásul a fő küldetésszál is rövidebb mint a Narco Road-ban. Legalábbis nekem sokkal rövidebbnek tűnt, bár lehet csak azért mert sokkal unalmasabb küldetések voltak.
  • Néhány küldetés annyira bénán van megkoreografálva hogy az nevetséges. Olyan szinten lejt a pálya ellened, hogy csak na. Ötletes pályatervezés helyett olcsó scriptelt eseményekkel próbálják nehezíteni a küldetéseket.
  • Ellenésges katonák spawnolhatnak az orrod előtt vagy a más bejárattal nem rendelkező épületen belül mögötted, nem csak hogy idegesítő, de az immerziót is agyonvágja.
  • Szinte minden küldetésben van valami AI bug amit ki lehet használni, pl hogy az AI nem hajlandó bizonyos területen túlmenni, vagy bizonyos épületbe bemenni. 
  • Az új ellenséges fakció gyakorlatilag áttexturázott Unidados katonákból áll. Még a játék által dobott összes üzenet is Unidad-ra vonatkozik még arra sem vették a fáradtságot hogy azt átírják.
  • Az utolsó küldetés sokkal kisebb dobás mint amire számtani lehetett, a fejed felett a semmiből megjelenő helikoptereken kívül ami megintcsak nem pozitívum hanem olcsó scriptelt esemény. És egyedül úgy bírtak egy kis kihívást csempészni bele, hogy az időjárást ködösre állították fixen, hogy ne tudj távolról mesterlövészkedni. 
  • A fertelmes új egységek.
  1. A sérthetetlen : Nehéz páncélos katonák amikre semmilyen fegyver nem hat beleértve az atombombát is. Valóságtól teljesen elrugaszkodott.
  2. A láthatlan : Álcázó ruhás katonák, akik teljesen haszontalanok. Olyan gyengék hogy bármely találat bármely részükön azonnali halált okoz nekik. Támadni csak akkor támadnak ha néhán méteren belül mész hozzájuk, de addigra már rég halottak mind. Az egyetlen "képességük" hogy sync shot nem használható ellenük személyesen kell elintézned őket. Ha ezzel akarták trollkodni a Crysis-t zseniális, de ha ez komoly akkor szánalmas.
  3. A zavaró : Mobil zavaróállomással felszerelt katonák. Akik nem csak hogy minden elektronikus eszközöd kiiktatják de még a szemedet is zavarják és még a távcső sem működik.Egyszerűen átestek a ló túloldalára ezzel az egységgel.
  4. Elit mesterlövész :Ezeket is túlzásba vitték, az egy dolog, hogy távolabbról észrevesznek, de teljesen csalhatatlanok. Nem tudnak mell lőni, még akkor sem ha helikopterben ülve cikázol össze vissza.
  • A történet teljesen lélektelen, unalmas és száraz, beleértve a végét is. Semmi érdekes csavar, semmi váratlan, tökéletesen semmilyen.

Az elfuserált egységeken túl a Fallen Ghosts tényleg majdnem ugyanazt nyújtja mint az alapjáték pepitában. Ami nem baj, hiszen az alapjáték remek volt, akinek az tetszett ebben sem csalódhat.

Sajnos szinte az összes elképzelhető összehasonlítás szerint gyengébbnek tartom a Fallen Ghosts-ot, ami kissé elszomorító hiszen a neten általam olvasott vélemények mind ezt istenítik, és a a Narco Road-ot sajnálják le. De hát azért vagyok én hogy ellentmondjak nekik. Nem is akarom pontozni, mert alapvetően nem rossz, csak éppen semmi újat nem nyújt, illetve ami újdonság benne az inkább ne is lenne.

 

Ami a Narco Road-ot illeti az inkább szórakoztatni akar, mintsem halálra idegesíteni az új küldetéstípusaival mint a Fallen Ghosts. Mivel itt beépített ügynökként játszol a küldetések jellege merőben eltérő a megszokottól. És mivel itt nincs csapatod magadra vagy utalva, így sokkal megfontoltabbnak kell lenni, nincs aki kihúzzon a csávából, minden ballépés az utolsó lehet. Összességében sokkal jobban tetszett a Narco Road, teljesen új színt visz a játékba. Ha már meguntad a játékot akkor is ajánlható mert tényleg másképp kell játszani és a hangulata is más.

Nézzük pontokba szedve a Narco Road-ot

A Pozitívumok:

  • Szórakoztatóbb mint az alapjáték
  • Egyedül vagy, ami más játékstílus felvételére kényszerít, sokkal nagyobb taktikai fegyelem szükséges
  • Változatosabb küldetések
  • Van egy kevés új tartalom (tényleg nem sok)
  • Az aláfestő zene sokkal jobb, azért nem hallgatnám önmagában, de sokkal jobban illik a játékhoz, pörgős. Nem az a jellegtelen prüntyögés amit azonnal kikapcsoltam amikor autóba ültem.
  • Kevésbé veszi komolyan magát, egy két vicces pillanattal próbál operálni, ami többé kevésbé sikerül is.
  • A fenti ellenére a sztori hihetőbbnek tűnik és jobb.
  • Vették a fáradtságot visszahívni a szinkronszínészeket új párbeszédek és átvezető képsorok felvételére.
  • A befejezés teli találat. Éppen elkezdtem morfondírozni, hogy mekkora lenne már ha ezt lehetne csinálni és aztán látom, hogy tényleg az lesz. Jó látszik rajta, hogy gyorsan összecsapott dologról van szó, de akkor is elismerésem.

A hátrányok:

  • Nagyon villámmunkának néz ki, ennek összes hátrányával.
  • Kidolgozatlan, apró hibák, és sok az alapjátékból átvett tartalom amit le kellett volna cserélniük vagy legalább letiltani hogy ne legyen értelmetlen.
  • Néhány küldetés hibás nem megoldhatatlanul, de eléggé hogy idegesítő legyen. Rengeteg apró trigger és scriptelési hiba van, amit alapos teszteléssel kiszűrhettek volna.
  • Az őrjáratok agresszivitását, és gyakoriságát extrém módon megemelték olyan szintre, hogy gyakorlatilag elkerülhetetlenek, és még küldetés közben is rádszállnak, ami gyakran annak elbukását eredményezi.
  • A nitro gomb. Nem tudom hogy Fast and Furious DLC-t akartak csinálni vagy mit, de ez totál kilóg a játék stílusából, ráadásul az ellenfelek is használhatják így 2mp alatt érnek utol bárhol és bármikor tovább erősítve az előbb említett őrjárat problémát.
  • Az ugráló szarkupac, becsületes nevén a Death Rideres Motor. A motorok irányíthatósága amúgy sem túl jó a játékban, de ez teljesen vállalhatatlan.
  • Megpiszkálták a repülők és helikopterek irányítását és érezhetően irányíthatatlanabb lett mindkettő.
  • Rengeteg helyszínt újrahasznosítottak az alapjátékból, amik most más szerepet kapnak. Nem értem miért nem haszánlták az alapjátékban nem használt 5600 másik helyszín egyikét miért kellett ugyanazokat. Ez is a rohamtempónak köszönhető valószínűleg.
  • A mellék tevékenységek nagyon bénák. (Nem összekeverendő a mellékküldetésekkel, azok rendben vannak) A driftelés, ugratás, motoros trial, légi akrobatika, hegymászás ötösre gondolok, ezek így együtt az unalom öttusája.

Összességében 7/10-es pontszámot megérdemel, ha tetszett az alapjáték de már unod, akkor is érdemes belevágni, ha viszont 1:1-ben az alap játékmenetet akarod kapni akkor inkább a Fallen Ghosts a te választásod. A két DLC között nincs semmilyen történetbeli kapcsolat nyugodtan játszhatóak külön külön is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://madblog.blog.hu/api/trackback/id/tr5813085684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
kritikák
süti beállítások módosítása