kritikák

2018. január 05. 15:00 - Mumia

Sniper: Ghost Warrior 3

avagy 2017 legrosszabb játéka

sniper-ghost-warrior-3_6000.jpg

Nos, itt van, ez az. Legalábbis az általam kipróbált 2017-es játékok közül messze ez a legrosszabb.

Persze csak magamat okolhatom, tudnom kellett volna, hogy ha egy játékot az összes kiegészítővel és letölthető tartalommal együtt meg lehet venni a megjelenés után néhány hónappal 2500Ft-ért, akkor ott valami gáz van. De nem gondolkodtam, pontosabban csak arra gondoltam, hogy mesterlövész játék? Nem lehet az annyira rossz hogy ne érje meg ennyiért! Spoiler alert: De lehet! Sőt, még annál is rosszabb! Ha ők fizetnének nekem sem játszanék ezzel a posvánnyal többet...

Arra számítottam, hogy ez is egy nyílt világú lövöldözős játék mint a Wildlands. És valamilyen szinten ez így is van. Valóban nyílt világú. De a játék folyamatosan dirigálja hogy mit csinálj és hogyan csináld. Pontosan kijelöli, hogy honnan lőj, kire, mikor, és hogyan. Először azt hittem, hogy OK, ez biztos csak a tutorial küldetésben lesz így, de nem. Amikor az éles küldetéseken is ugyanez volt a helyzet gyorsan uninstall lett a vége. De ne rohanjunk előre ennyire. Van a játéknak ezen kívül is még elég vaj a füle mögött.

A fizika az egy nulla, a wildlands egy profi autószimulátor ehhoz képest, pedig abban is hagy bőven kívánnivalót az autók irányítása és mozgása. És máig rémálmaim vannak amiatt, hogy egyenetlen talajon való haladás során valami olyan hangeffektet generál játék, mintha egy hatalmas csata zajlana a távolban. Nem viccelek, amikor először hallottam arra gondoltam, hogy "Tök jó, egy élő világba csöppentem, hiszen a játékostól függetlenül is zajlanak benne összecsapások!"  Aztán, amikor lassan tudatosult bennem, hogy ez nem csatazaj, ez csak a buggy felfüggesztésének a hangeffektje:


fp2.jpg

De ezzel még mindig nincs vége. A játék Cryengine-t használ, amit én most már egy ideje rossz ómenként kezelek. Amennyire jól néznek ki a Crytek által készített játékok, annyira pocsékok szoktak lenni a független fejlesztők által erre a motorra hegesztettek. Egyszerűen nem tudják megfelelően kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket. Ami legalább annyira a Cryengine hibája, mint a fejlesztőké, hiszen ha valamiből nehéz jó végeredményt kicsikarni, az nem egy jó játékmotor. Szóval a játék igen gyengén néz ki, főként a fény és bevilágítás az ami ódivatúnak tűnt. A textúrák csúnyák és mosottak, a karakterek baltával faragottak, és nem életszerűek. Ez a grafika abszolut nem AAA játékhoz méltó. Nem tudom, lehet én értettem félre valamit és ez nem is AAA játék hanem valami indie? De még ha így is lenne, akkor is max a grafikát tudnám megbocsájtani, de a többi dolgot nem.

A tűzharcok nagyon lagymatagok, abszolut nem élvezetesek. Még a mesterlövész puskával sem az igazi, pedig elvileg ez szerepel a játék nevében, ez kéne az ütőkártya legyen. Nagyon egyszerű vele találni, és a lövedékek szerintem nem realisztikus röppályát járnak be, hanem mintha líneáris lenne az esés. Wildlands-ben ugyan nem volt szél effektus de a találati érzés és a lövedék pályája messze realisztikusabb volt minden fegyvernek mint itt. Maga a tűzharc érzete és élvezeti szintje pedig össze sem hasonlítható. 1:10, dehogy. Inkább 1:1000 a különbség a két játék között.

Ilyen jellegű játéknál megszokottan a legnehezebb fokozaton kezdtem neki, minden HUD segítség nélkül, de még így is baromi egyszerű eltalálni a célpontokat távcsővel. Valamint azzal riogatott a játék, hogy ezen a nehézségen egy lövéstől is meghalok. Ehhez képest a buggyval átgázolhatam ellenséges bázisokon gond nélkül többször is. Miközben csak úgy záporoztak a találatok.

De ez még mindig nem a legidegesítőbb része a játéknak. Az bizony a baromi elcsépelt, klisés történet a kartonból kivágott, kétdimenziós karakterekkel megfűszerezve. Minden agyonhasznált kommandós B-filmes klisé szerepel itt. És az egész egy olyan lélektelen, gyenge szinkronmunkával előadva, hogy az már fájt. Hát itt nem A-listás sztárok vannak, hanem a Z-lista legaljáról választottak szinkronszínészeket. Kb mint te zsoldosokat a Jagged Alliance elején. És ha ez még nem lenne elég, az írás is fertelmes. A két fő karakter "felvezető" dumája ahogy ugratják egymást annyira gáz, hogy konkrétan azon gondolkoztam, hogy most vajon az volt a cél, hogy idióta fajankóknak állítsák be a karaktereket akikért aggódnom kéne? Ugyanis akkor tökéletes munka és nem szólok egy szót sem.

És a karakter dizájner nem tudom, hogy milyen rajz szakos háttérrel rendelkezik, de hogy az amit ő alkotott az első átvezető képsorokban az nem hasonlít egy tinédzser fiúra az is biztos. Én amíg meg nem szóltalt abba a hitben voltam, hogy ez egy lány. Azért ilyen szintű félreértéshez nagyon elfuseráltnak kell lennie annak a karakternek.

És még mindig hátra van a cipőkanállal betolt "utállak mint a szart, de egy füttyentésedre azonnal jövök segíteni" szerelmi szál. Mintha az írók direkt sarokba akarták volna szorítani magukat írás közben. Könyörgök miért kell olyan háttérsztorit írni annak a szerencsétlen nőnek, ami az egész jelenlétét a történetben megkérdőjelezi? Szabad kezetek volt, ez nem egy történet feldolgozása, nincsenek megkötések, írhattatok volna neki olyan háttértsztorit is ahol nem abban az országban van vérdíj a fején ahol a játék játszódik! Ki az a barom, aki egy évek óta nem látott, egy éjszakás kaland után egy füttyentésre ott terem abban az országban ahol ha meglátják azonnal kivégzik? Senki, te szerencsétlen ceruzahegyező-fejű majom!  Azt hittem már megtapasztaltam milyen a rossz írás, de ez a játék minden eddigin túltesz. Rohadjon meg az ilyen ipari hulladék! Elegem van.


+

  • SEMMI


-

  • Béna grafika
  • Fertelmes írás
  • Idegesítő karakterek
  • Rossz dizájn
  • Pocsék szinkron
  • A világ legrosszabb hangeffektjei
  • Unalmas tűzharc
  • Nincs fizika
  • Túl könnyű
  • Idióta, klisés, és hihetetlen történet



Pontozda:

grafika / megvalósítás: 3/10
történet / hangulat: 0/10
játékmenet / irányítás: 6/10

Összhatás: 3/10

Bár sose láttam volna, boldogabb lennék.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://madblog.blog.hu/api/trackback/id/tr1813552025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
kritikák
süti beállítások módosítása