Krtika eredeti megjelenési ideje: 2010. 01. 15.
Mivel a Riddick filmek hangulata mindig is nagyon bejött, különösen a másodiké, a játékot is azonnal végigjátszottam 2004-ben. Ami anno tetszett is. De most a 2009-es újrakiadásról van szó, ami a Dark Athena részeként jelent meg.
A grafikát teljesen átdolgozták a 2004-es változathoz képest, de ez valahogy nekem nem tûnik annyira fel, ha azt mondanák 1:1 ben ugyanaz volt azt is elhinném, ilyen hosszú idõ 5 év. Ill de mégis egy dolog árulkodik az átdolgozott grafikáról, a gépigény. Én ahogy kell felpakoltam mindent maxra 1920x1080, mondván 5 éves játékhoz csak elég a gépem. Na ennek eredménye az lett, hogy már a menü is kezelhetetlenül belassult. De miután a felbontást visszavettem 1360x768-ra normalizálódott a sebesség, és nem megy a játékélmény rovására a butítás. Ok, nem Hiend GPU-m van (9600GT), de azért mégis elvártam volna, hogy egy 2004-es remake zökkenõmentesen fusson rajta, hisz a legtöbb most megjelenõ, vadiúj játék jobb sebességet produkál azonos beállításokkal.
Jelen esetben különösen igaz, hogy az idõ megszépíti a dolgokat, mert most amikor játszottam folyamatosan csalódtam, a történet teljesen líneáris, a pályák mérete kicsi, a pályadesign minimalista, különös tekintettel a tárgyak tökéletes hiányára. Mert a cell block-ban még megértem, hogy nincsen semmi amivel esetleg a rabok gonoszkodhatnának. Nade az office block is töküres, meg a fegyõrök szállása is. A fegyõrök zuhanyzójának kidolgozása egyenesen Wolfeinstend 3d-s idõket elevenít fel bennem.
A játékot két dolog menti meg attól, hogy átlag shooter legyen, az egyik a hangulat, amit nagyon jól sikerül visszaadnia, a másik pedig Riddick beszólásai.
A történet egyszerû sémára épül, Riddick megérkezik, bedobják a börtön legkevésbé szigorúan örzött részébe. És miután kellõen nagy balhét csinált egy-egy részlegen, megfelelõ bodycount-al, kiemelik és átteszik az eggyel szigorúbb részlegre, és ez így ismétlõdik míg végig nem járja az összes blokkot.
Ez így elég sarkított leírása a dolgoknak, de részletesebb leírás spoileres lehetne.
Másik szívfájdalmam a bugyuta checkpointos mentési rendszer, pl egy részt elrontasz durván, és egy szál életed marad, de azzal pont eléred a következõ checkpointot, amirõl sose tudod hol van, akkor nincs lehetõséged javítani a hibád, mert automatikusan ráment, és ott állsz 1 szál élettell, vagy lõszer nélkül mert ellõtted valamire amire nem kellett volna. Az az egy "segítség" van benne ilyen esetre, hogy ha 1 checkpointon sokszor meghalsz, akkor egy idõ után a következõ visszatöltésnél 1 rublikával több életerõt ad.
Most, hogy kellõen lehúztam a játékot jöjjön a pontokba szedett értékelés:
+
- Hangulat
- Játékmenet
- Beszólások
-
- Gépigény
- Kidolgozatlan pályák
- Tereptárgyak szinte teljes hiánya, ha valahol netán mégis van valami tereptárgy biztos lehetsz benne, hogy azt használni kell valamire.
- Nem volt olyan hosszú mint amire emlékeztem.
- Mentési rendszer
Elég negatív lett a kritika, de azért korántsem ilyen rossz játék az escape from butcher bay, a hangulat meg a játékmenet miatt érdemes belefogni, nem lesz csalódás, és mivel nem is olyan hosszú így nem vesz el sok időt az életedből.
4/10-et adok most rá, de mint remake értékelem, hogy mennyit tett hozzá az eredeti játékhoz: Nem sokat, a gépigényen kívül, ami már az alapjátéknak se volt kevés ahogy emlékszem. Legalább az üresen kongó irodákat kibõvíthették volna tárgyakkal. Ha új játék lenne elõzmény nélkül akkor 7/10 lenne.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.