kritikák

2014. november 08. 20:00 - Mumia

Mercenaries 2: World in Flames (2008)

Az alulértékelt kincs

A kritika eredeti megjelenési ideje: 2010. 01. 21.

Ez a játék úgy ért mint derült égbõl a villámcsapás, sose foglalkoztam vele, véletlenül belebotlottam, és úgy döntöttem kipróbálom. De még milyen jó, hogy belebotlottam, mert megérte kipróbálni.

Igen a történet egyszerû mint a bot, de nem is ez a lényeg, hanem a játékélmény. Nagyon jól fel van építve a játékrendszer, és a hangulat is nagyon ott van, tényleg olyan mintha egy polgárháború sújtotta dél-amerikai országban lenne az ember.


A játékban egy zsoldost kell irányítani, aki önszántán kívül ragad ebben az országban némi unfinished business miatt. A designer elõtt le a kalappal, mert nem arra törekedett, hogy a közizlésnek megfeleljenek a karakterek, hanem hogy tényleg hihetõ legyen, hogy zsoldoskatonák. Ez a szememben sokat dob 1-1 játék megítélésén. De ami leginkább megfogott a játékban az a szabadság, olyan szempontból, hogy a küldetéseket bármilyen módszerrel végre lehet hajtani. Ha akarom tankkal rohanom meg az ellenséges bázist, ha akarom a levegõbõl, de ha nincs kedvem közelharcot vívni, légicsapást is kérhetek (már ha van rá pénzem). És még sorolhatnám, de amit el lehet képzelni, azt valószínűleg meg is teheted a játékban.

A bejárható terület hatalmas, kb az 1/3-a az ahol már jártam mire végigjátszottam a fõ történetszálat, a többi területen max egyszer futtában átrohantam, vagy még úgy se. Amúgy minden épület és tereptárgy elpusztítható, ha megfelelõ tûzerõ áll rendelkezésedre akár toronyirányt is átszelhetsz egy várost.

Különféle csoportoktól lehet küldetéseket vállalni, akár a másik fakció ellen is.

A játékban 3 féle küldetésért jár pénz, az egyedi megbízásokért amiket az egyes csoportok vezetõi adnak. A másik lehetõség az, hogy minden fakciónak van egy körözési listája, akiket el kell fogni ilyenkor mintegy fejvadászként dolgozol, ha élve fogod el, akkor teljes pénzt kapsz érte, ha csak a hulláját mutatod be, akkor félpénz jár.  És egy ugyanilyen lista van kiemelt célpontokról is, amiket ha megsemmisítesz akkor kapsz pénzt.

Persze azért nem minden fenékig tejfel, vannak hibái is a játéknak, az egyik a mentési rendszer, ami checkpoint alapú, de kizárólag a küldetésben addig elvégzett feladatokat jegyzi meg, az ellenségek pozícióját és erõsségét nem, sõt még a te pozíciódat sem. Ha egy kületés közben meghalsz és visszatesz egy korábbi checkpointra nagy valószínûséggel olyan helyre kerülsz ahol még sose jártál, mert egy ideális kijelölt útvonalon vannak kijelölve a checkpointok, teszem azt, ha te a hátsó ajtón lopakodtál be az ellenséghez, akkor is a fõbejárathoz tesz le ilyenkor. Másik probléma, hogy bármennyire is változatos a terep, a küldetések sajnos kevésbé, a játék harmadától elkezd unalmassá válni a sok ismétlõdõ küldetés, és a fejvadász móka se izgalmas már, mert mindig arról, szól, hogy bemész egy bázisra és elrabolod a körözöttet, vagy kinyírsz mindenkit és a helyszínen átadod annak aki körözi, avagy simán lelövöd, ha már nem kell a plusz pénz, és akkor nincs vele gond, nem kell megtisztítani a terepet, hogy oda tudjanak jönni érte, és nem is kell vinni sehova.

Másik amúgy ötletes, de idegesítõ megoldás az a jármûvek elrablása, amikor egy ellenséges egység vezet valami jármûvet, úgy lehet elrabolni, hogy egy külön akciójelenet kezdõdik, és neked mint egy árkád játékban meghatározott gombokat kell nyomkodni vagy nyomva tartani, vagy gyorsan nyomogatni. Hogy milyen és hány gombot kell használni, az minden jármûnél különbözõ, és minél keményebb jármûrõl van szó, annál hosszabb vagyis több gombot kell használni egymás után. Az egész úgy mûködik, hogy megjelenik a képernyõn, hogy melyik gombot kell nyomni és mikor, ha rossz gombot nyomsz azonnal bukta, ha túl késõn nyomod akkor is. Nem tudom milyen emberfeletti képességekhez igazították a nehézséget ugyanis nekem egyszer se sikerült megcsinálnom egyiket sem elsõre. Az egyetlen módszer az volt, hogy addig próbálkoztam amíg fejbõl meg nem tanultam minden gombot, hogy mi után mi következik, és csak akkor tudtam megcsinálni ezeket.

Az irányítás amúgy nagyjából jó, bár az alap billentyûzet kiosztás megszokást igényel, én lusta voltam átkonfigolni így elég sokszor nyúltam mellé eleinte. A jármûvek viselkedése akciójátékhoz képest rendben van.

A gépigényre nincs okom panaszkodni, 9600GT-n zökkenõmentesen futott maximális beállításokkal 1920x1080-ban. A grafika nem egy Crysis, de simán vállalható most is.

+

  • Hangulat
  • Játékmenet
  • A fõszereplõ beszólásai, meg szövegei
  • Óriási bejárható terület
  • Kismillió féle vezethetõ jármû és fegyver (gyakorlatilag minden jármû és fegyver használható amivel csak találkozol)
  • Több megoldás egy problémára
  • A támogatás megoldása, azt hittem bugyuta lesz, de igazából egyszer se tûnt annak amikor utánpótlást kérsz, vagy jármûvet hozatsz magadnak.

-

  • A játék felétõl ötlettelen, monoton küldetések
  • Bugok (fejjel lefele repülõ hajó, az utánpótlást nem dobják le néha, hanem ott lebeg a helikopter csak vele, és ilyenkor újat se tudsz hívni)
  • Mentési rendszer
  • Elvileg lehetne spéci jármûveket gyártatni a szerelõddel a bázison, de ehhez alkatrészeket kéne gyûjteni a pályán. Ûgy, hogy nem kerestem külön ezeket, hanem csak amikbe belebotlottam a küldetések során, nem sikerült összeszednem egy jármûre valót se, ez azért így túlzás.
  • A légicsapások egy részét füstjelzéssel kell hívni, de ez így értelmetlen, mert a légicsapás elõnye az lenne, hogy egy nagyon jól védett objektumot lebombázz, de a füstjelzés adásához nagyon közel kell menned hozzá, ha meg már olyan közel mentél simán fel tudod robbantani C4-el is, akkor már minek hívni légicsapást?
  • A tankok hagyományos fegyverekkel sebezhetetlenek. És ettõl nagyon könnyû lesz néhány küldetés, ugyanis ha nem találkozol tankelhárító egységekkel, akkor akár egy hatalmas ellenséges bázist is porig lehet rombolni mindössze egy tankkal, mert a hagyományos fegyverek nem sebzik egyáltalán. Ez fõleg a játék elsõ felében jellemzõ, késõbb már azért elég gyakoriak az rpg-s katonák, vagy ellenséges tankok

 

Mi marad, ja az értékelés, a hibák ellenére megér ez 8/10-et nekem. Ha nem lennének a bugok és a küldetések változatosak lennének a játék 2. felében is, akkor 10/10 lenne.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://madblog.blog.hu/api/trackback/id/tr446878893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
kritikák
süti beállítások módosítása