kritikák

2017. november 05. 23:06 - Mumia

Call of Duty: Infinite Warfare (2016)

infinitewarfare.png

Amikor először megláttam a játék előzetesét, rögtön tudtam, hogy ez valami nekem való játék lesz. De azért óvatos voltam, COD-ról lévén szó. A tiltakozás a COD fanok részéről hatalmas volt. Nyávogtak össze vissza: "Mi az, hogy nem olyan játékot csinálták amilyet követeltünk, hanem olyat amilyet ők szerettek volna?"

Már a  trailer like/dislike aránya is rémes volt, ezek az elvetemült fanboyok már látatlanban leírták a játékot, így a fogadtatása is eléggé negatív volt ahhoz, hogy nekem is teljesen elvegye a kedvem tőle. Így annó nem is vettem meg. Már teljesen megfelejtkeztem róla, amikor két hete, megpillantottam leárazva egy online boltban. Átszámítva kb. 2000 foritntos áron, így azonnal rá is vetettem magam. Ennyiért még akkor is megadom neki az esélyt, ha ez összes fanboy az ablakom alatt nyüszít, hogy: "de hát ez szar ez nem is igazi COD!" A tovább mögött megmondom miért nincs igazuk.

Ez után, a kis bevezető után (ami után valszeg az összes cod fan a véremet követeli majd) térjünk rá a játékra. Ami nem más mint az űr sci-fi rajongók szent grálja tömören fogalmazva. Legalábbis nekem biztosan az. Kölcsönöz jó néhány helyről ötleteket, és sok neves címre hasonlít valamilyen szinten. De nem pimasz utánzat, hanem ennek ellenére teljes értékű, önálló műként értékelhető. Ahogy játszottam vele egyre jobban és jobban kezdett tetszeni, utoljára akkor éreztem ilyen szintű rajongást egy játék iránt, amikor Mass Effect 1-ben először kiszabadultam a kozmoszba.

Jól van, nyugi, nem kell leharapni a fejem, tudom hogy ez azért nem egy Mass Effect, de egy igen jó utánérzése annak sok helyen. Nincs meg benne az a szintű szabadság, vagy karakterekkel való interakció mint amit a Mass Effect nyújt, de azért ez is egy baromi jó játék. Érzelmekkel teli történet, ami nem csak érdekfeszítő, de remekül is van tálalva.

De ezzel még nincs vége a tömjénezésnek. Valószínűleg nagyon sokáig ez lesz a játék ami a legközelebb hozza a valósághoz azt amit a Squadron 42-be ígérték.  Amíg Chris Roberts leígérte a csillagokat is az égről, és semmi kézzel foghatót nem csinált, addig az Infinity Ward fogta magát és megcsinált egy komplett játékot, hasonló stílusban. Persze az űrhajós részek jóval egyszerűbbek ebben mint egy igazi szimulátorban, de hol van az igazi szimulátor? Mutasson valaki egyet! Na ugye, addig ezt is szívesen fogadom. Arról nem beszélve, hogy lefogadom az egész hozzájárulásom a Chris Roberts féle projekthez, hogy ebben sokkal jobb a földi harc mint amilyen SQ42-ben valaha lesz, ha lesz.

Ami az űrhajós részt illeti, az is egész jó, először én is attól féltem hogy csak egy hozzácsapott, elnagyolt valami lesz, de simán megállják a helyüket az űrhajós részek a saját lábukon is.

A földi hadviselés pedig legalább annyira COD mint amennyire Mass Effect. Ami azt jelenti, hogy van jó pár epikusan  megkomponált csatajelenet ami a COD stílusa, de ugyanakkor a harc érdemi része meg megszólalásig hasonlít a Mass Effectre. Rengeteg felszerelést és fegyvert használhatsz, és sok más játékkal ellentétben itt mindnek van funkciója, mind jól használható a maga nemében. Nem csak a lista hosszát hivatottak növelni.

Ha valami kifogást kell emeljek a földi harccal kapcsolatban, akkor az csak az lehet, hogy a játék szinte folyamatosan űz, hajt előre. Nem egy nagy probléma, de én a lassú megfontolt haladás híve vagyok általában, de itt ez nem fér bele a stílusba, az immerzió kedvéért próbáltam felvenni a tempót a csapattársakkal, még akkor is ha a játék külön nem büntet a lassú előrehaladásért.

És még mindig nem fejeztem be. A nagy hordozó hajók közti csatajelenetek (annak ellenére hogy ezek csak animációk) mind olyan BSG érzést sugároztak, hogy a sorozattal kapcsolatos legjobb emlékeim elevenedtek fel előttem.

A történet is rendben van, hogy említsek még egy kedvenc sorozatomat az Expanse alapfelállására nagyon hasonlít az itteni. A szerepeket mind A-listás színészek töltik be, és remek munkát végeznek. Kivéve az egyetlen "vendégszereplőt" Nem akarom elspoilerezni hogy ki az, de a srác túlságossan meg akarja szerettetni magát az amerikai közönséggel. Amit itt nyújt az is inkább szánalmas mint értékelhető színészi teljesítmény pedig kb 3 sor szövege van. Úgy éreztem csak azért adták meg neki a lehetőséget, mert már hónapok óta rágta valami producer vagy fejes fülét miatta.

De visszatérve a történetre, nem olyan tipikus mint ahogy azt elsőre hinné az ember. A befejezés különösen váratlan, pedig többször is elhúzzák a mézesmadzagot az orrod előtt, és mégse oda fut ki a sztori ahová várnád. A stáblista alatti "Peace to the Fallen" elismerés pedig önmagában is megérne egy misét. Majdnem megkönnyeztem.

+

  • Nem csak a szája nagy le is tesz valamit az asztalra (igen, Chris Roberts-re célzok)
  • A-Listás színészek
  • Remekül tálalt történet
  • Rengeteg jó ötlet összpontosul benne a BSG, Mass Effect, és Wing Commander címekből.
  • Váratlanul jó űrhajós részek
  • És még ennél is jobb lövöldözés a földön (és az űrben is)
  • Rengeteg használható felszerelés fegyver és upgrade
  • Váratlan és remekül felvezetett befejezés
  • Szép grafika, a karakterek különösen életszerűek

 

-

  • A másolásvédelem (legalábbis feltételezem hogy az) összeakad minden ismert víruskeresővel amit nem elég kikapcsolni uninstallálni kell, hogy rendesen fusson a játék.
  • Nem egészen űrszimulátor
  • Jó lett volna több lehetőség a küldetések közötti kapcsolatteremtésre a legénységgel
  • Teljesen líneáris a sztori semmi döntési lehetőséged nincs (az opcionális küldetéseken kívül)
  • Karakter animációs furcsaságok (ugye hogy nem csak Andromeda-ban van ilyen)
  • Nincs hagyományos mentés még a küldetések között sem. 
  • Te vagy az ajtónyitó ember! Esküszöm az összes ajtót a játékban neked kell kinyitni, senki más nem képes ajtót nyitni az egész tengerészgyalogság kötelékében! 
  • Elég furán hat hogy kapitányként az össszes küldetés első vonalában harcolsz. Ilyen csak Star Trek-ben van!

Ahogy látható a negatívimuok elég piti dolgok, így a lista hossza ne ilyesszen meg senkit, ez egy nagyon jó játék.

grafika: 9/10
alapötlet : 8/10
megvalósítás: 7/10
történet: 8/10
hangulat:10/10
játékmenet: 9/10
irányítás: 8/10

összhatás: 9/10

Végszóként annyit mondanék, hogy a lőtéri döglött kutyát nem érdekli, hogy a COD fanok mit akartak, ha ez a játék nem készül el, akkor egy remek élménnyel lettünk volna szegényebbek. Most hogy végigjátszottam bátran ajánlom a játékot mindenkinek, de különösen az űr scifi rajongóknak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://madblog.blog.hu/api/trackback/id/tr213187416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
kritikák
süti beállítások módosítása