Rohadjon meg ez a játék! De tényleg, rohadjon meg. Utálom, pedig alapvetően nem lett volna rossz. De mégis az egyik legidegesítőbb játék amivel emberemlékezet óta játszottam.
Nincs semmi létjogosultsága. Ugyanazt csinálja mint a Wildlands, csak mindenben egy kicsit (vagy néha sokkal) rosszabb annál.
Nem is emlékszem, hogy voltam e valaha csalódottabb egy játék befejezése után. Ha valaminek örültem a végén akkor az csak az volt, hogy nem kell többé elviselnem azt az agymenést amit itt menetrendszerűen előadtak az írok. Menetrendszerűen, mert bizonyos szakaszok elérése után a játék egyszerűen elragadja az irányítást a játékostól és néző szerepbe kényszeríti egy-egy hosszú és idegesítő átvezető szegmensre, ahol semmilyen kihatással nem vagy a történésekre. Ha valamit gyűlölök egy játékban az a predesztináció. Amikor tökmindegy mit csinálsz vagy mit csináltál addig és hogyan a végeredmény mindig ugyanaz és a tetteidnek semmilyen hatása nincsen. Na ez a játék ennek iskolapéldáját hozza.
Egyszerűen csak elterepoltálódsz akár folyamatban levő küldetés közepén, hogy végignézhesd ezeket a "jajj csak legyen már vége" fájdalmas átvezetőket, amik semmit nem adnak hozzá a játékhoz, sőt szerintem épphogy megszakítják a játék természetes folyását. És semmit nem tehetsz ellenük. Nincs választásod, nincs ráhatásod. Tudod mire megy ki a játék, de mégsem mutathatod be a középső ujjad, hogy nem én ehhez nem fogok aszisztálni, köszönöm szépen. Hanem végig kell ülni az előadást és úgy kell tenni mint aki meglepődik a 100km-ről előre látható csavarokon. Illetve nem kell, de nekem egyértelműen úgy tűnt a történetvezetésből, hogy ezeket meglepőnek szánták.
Hadd mondjam el mennyire idegesítettek ezek a részek a játékban. Próbáltam direkt ellenkező irányba menni a "bliss" pályákon mint parancsolták, nem egyszer, hanem tucatszámra. Letettem a játékot háttérbe 15-20 percre és vártam hátha történik valami ha nem vagyok hajlandó megtenni azt amire kérnek, de semmi. Eszméletetlen hogy egy játék ami büszkén döngeti a mellét, hogy 10 perc alatt is végigjátszható egy játékosi döntés eredményeként, az ennyire semmibe vegye a játékost és ne adjon neki egy fikarcnyi ráhatást sem a történetre a továbbiakban.
Arról már nem is beszélve, hogy még egy megváltoztathatatlan történet szempontjából sem értelmezhetőek ezek a szegmensek. Hiszen ezek csak közröhej tárgyává teszik azt, mivel azt bizonyítják hogy a rosszfiúknak csak akarniuk kell és bármikor könnyedén elfoghatnak, mégsem képesek az egész játék során felülkerekedni rajtad semmilyen más esetben.
Mintha a fejlesztő csapat egyes részei egymástól teljes elszigeteltségben dolgoztak vonla, és egy részük azt hitte, hogy egy komolytalan vicces játékot csinálnak, míg a másik azt hitte, hogy egy komoly drámát, a harmadik meg azt, hogy a trollkodás az egésznek a lényege.
Ennek eredményeként a játék néhol drámázni próbál, néhol vicceskedni, néhol meg öniróniát alkalmaz a játékos vagy még a saját maga kárára is. De ezek az aspektusok nem kiegészítik, hanem inkább kioltják egymást. Vagyis teljes a kognitív disszonaninca, sose tudod, hogy most ezen sírni, nevetni, vagy ámulni kellene.
Én egy brutális, realisztikus, történetmesélésre számítottam, ami igazi drámai hangulattal bír. De ez abszolut nem az, a történet súlytalan és komolytalan, miközben a szerencsétlen szinkronszínészek szívvel lélekkel dolgoznak, hogy jó legyen, és előttük tényleg le a kalappal, ez az egyetlen része a játéknak amit nem lehet kritizálni.
A játék hagyja hogy a kiegészítő és jelentéktelen küldetéseket megcsináld realitsztikus módban, de amint komolyra fordulnak a dolgok elragadja az irányítást tőled, és a fontos csatákat ilyen álomvilágokban vagy virtuálisan meg bekábulva, vagy teljes káoszban kell megvívni, vagy ha mégis realista módban, akkor is időlimittel és a vízcsapból is ellenfeleket spawnolva.
Azt reméltem, hogy legalább az utolsó végső nagy ütközetet egyenlő esélyekkel játszhatom le, de egy fenét, az a legrosszabb az összes közül, a legelborultabb és a legkevésbé reális.
Technikai oldalról sincs semmi kiemelkedő a játékban, ebben is rendre alulrmarad Wildlands-al szemben. A helikopterek irányítása egyenesen vicc kategória. De kevesebb fegyver van, kevesebb testreszabhatósággal, és a célzás is problémás, mintha itt is bírkóznál a játékkal nem pedig irányítanád. A célkereszt ugrál össze vissza, minél közelebb vannak az ellenfelek annál nehezebb eltalálni őket.
A grafika is hagy kívánnivalót bőven. Közelről jól néznek ki az objektumok, de amint 50m-nél távolabb tekintesz iszonyatos látvány fogad, tárgyak ott jelennek csak meg a szemed láttára, ez különösen gáz repülésnél, mivel ilyenkor még a közvetlen alattad levő tárgyak sem töltődnek be, egy tökéletesen kopár térképet látsz pár fával meg 3 polygonos épületekkel ha 100m-nél magasabban repülsz. Még a nyomorult ellenfelek is csak akkor ugranak be amikor már majdnem bekopogtatsz a helikopterrel az ablakon.
A játék iszonyatos arconcsapás befejezése messze nem a legnagyobb negatívum a játékban. Sőt ha előtte nem csak szenvedés lett volna a történet, talán még értékelni is tudnám az eredeti mivoltát. De a dolgok jelenlegi állása alapján csak ismételni tudom magamat: Rohadjon meg ez a játék, és rohadjon meg a befejezése is! Ha már egész végig csak statiszta szerepbe tartjátok szerencsétlen játékost, legalább azt adjátok meg neki hogy övé lehessen a végső szó.
+
- Az alapvető játékmenet az "álom/elrablás/baromság" jelenetek között
- A grafika ha rövidlátóként nézed
- A szinkronmunka és a színészek alakítása
-
- Azok az atrocitások amit itt főellenség elleni harcnak neveznek
- Az, hogy a játék lépten nyomon kicsavarja a kezedből az irányítást
- Helikopterek irányítása
- Azok a fájdalmas jelenetek ahol játékos szerepből nézővé degradálnak
- Rémesen rövid látótáv ahol beugranak a részletes tárgyak
- A többszintes fegyverválasztó menü, ami többször halálom oka volt
- Az a procedúra ami ahhoz kell hogy visszaállítsd a már megvásárolt fegyeverkiosztást
- A hasonlóan hosszú procedúra hogy hozzájuss a járművekhez
- A segítség hasznavehetetlen, úgy értem a felvehető harcoló egységek és specialisták.
Pontok:
grafika/megvalósítás: 6/10
törtnet/hangulat: negatív ∞ /10
irányítás/játékmenet: 6/10
összhatás: 5/10
Sokkal jobban örültem volna egy egyjátékos kiegészítőnek a wildlandshoz.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.