kritikák

2018. április 03. 19:30 - Mumia

Far Cry 5

fc5.jpg

Rohadjon meg ez a játék! De tényleg, rohadjon meg. Utálom, pedig alapvetően nem lett volna rossz. De mégis az egyik legidegesítőbb játék amivel emberemlékezet óta játszottam.

Nincs semmi létjogosultsága. Ugyanazt csinálja mint a Wildlands, csak mindenben egy kicsit (vagy néha sokkal) rosszabb annál.

Nem is emlékszem, hogy voltam e valaha csalódottabb egy játék befejezése után. Ha valaminek örültem a végén akkor az csak az volt, hogy nem kell többé elviselnem azt az agymenést amit itt menetrendszerűen előadtak az írok. Menetrendszerűen, mert bizonyos szakaszok elérése után a játék egyszerűen elragadja az irányítást a játékostól és néző szerepbe kényszeríti egy-egy hosszú és idegesítő átvezető szegmensre, ahol semmilyen kihatással nem vagy a történésekre. Ha valamit gyűlölök egy játékban az a predesztináció. Amikor tökmindegy mit csinálsz vagy mit csináltál addig és hogyan a végeredmény mindig ugyanaz és a tetteidnek semmilyen hatása nincsen. Na ez a játék ennek iskolapéldáját hozza.

Egyszerűen csak elterepoltálódsz akár folyamatban levő küldetés közepén, hogy végignézhesd ezeket a "jajj csak legyen már vége" fájdalmas átvezetőket, amik semmit nem adnak hozzá a játékhoz, sőt szerintem épphogy megszakítják a játék természetes folyását. És semmit nem tehetsz ellenük. Nincs választásod, nincs ráhatásod. Tudod mire megy ki a játék, de mégsem mutathatod be a középső ujjad, hogy nem én ehhez nem fogok aszisztálni, köszönöm szépen. Hanem végig kell ülni az előadást és úgy kell tenni mint aki meglepődik a 100km-ről előre látható csavarokon. Illetve nem kell, de nekem egyértelműen úgy tűnt a történetvezetésből, hogy ezeket meglepőnek szánták.

Hadd mondjam el mennyire idegesítettek ezek a részek a játékban. Próbáltam direkt ellenkező irányba menni a "bliss" pályákon mint parancsolták, nem egyszer, hanem tucatszámra. Letettem a játékot háttérbe 15-20 percre és vártam hátha történik valami ha nem vagyok hajlandó megtenni azt amire kérnek, de semmi. Eszméletetlen hogy egy játék ami büszkén döngeti a mellét, hogy 10 perc alatt is végigjátszható egy játékosi döntés eredményeként, az ennyire semmibe vegye a játékost és ne adjon neki egy fikarcnyi ráhatást sem a történetre a továbbiakban.

Arról már nem is beszélve, hogy még egy megváltoztathatatlan történet szempontjából sem értelmezhetőek ezek a szegmensek. Hiszen ezek csak közröhej tárgyává teszik azt, mivel azt bizonyítják hogy a rosszfiúknak csak akarniuk kell és bármikor könnyedén elfoghatnak, mégsem képesek az egész játék során felülkerekedni rajtad semmilyen más esetben.

Mintha a fejlesztő csapat egyes részei egymástól teljes elszigeteltségben dolgoztak vonla, és egy részük azt hitte, hogy egy komolytalan vicces játékot csinálnak, míg a másik azt hitte, hogy egy komoly drámát, a harmadik meg azt, hogy a trollkodás az egésznek a lényege.

Ennek eredményeként a játék néhol drámázni próbál, néhol vicceskedni, néhol meg öniróniát alkalmaz a játékos vagy még a saját maga kárára is. De ezek az aspektusok nem kiegészítik, hanem inkább kioltják egymást. Vagyis teljes a kognitív disszonaninca, sose tudod, hogy most ezen sírni, nevetni, vagy ámulni kellene.

Én egy brutális, realisztikus, történetmesélésre számítottam, ami igazi drámai hangulattal bír. De ez abszolut nem az, a történet súlytalan és komolytalan, miközben a szerencsétlen szinkronszínészek szívvel lélekkel dolgoznak, hogy jó legyen, és előttük tényleg le a kalappal, ez az egyetlen része a játéknak amit nem lehet kritizálni.

A játék hagyja hogy a kiegészítő és jelentéktelen küldetéseket megcsináld realitsztikus módban, de amint komolyra fordulnak a dolgok elragadja az irányítást tőled, és a fontos csatákat ilyen álomvilágokban vagy virtuálisan meg bekábulva, vagy teljes káoszban kell megvívni, vagy ha mégis realista módban, akkor is időlimittel és a vízcsapból is ellenfeleket spawnolva.

Azt reméltem, hogy legalább az utolsó végső nagy ütközetet egyenlő esélyekkel játszhatom le, de egy fenét, az a legrosszabb az összes közül, a legelborultabb és a legkevésbé reális.

Technikai oldalról sincs semmi kiemelkedő a játékban, ebben is rendre alulrmarad Wildlands-al szemben. A helikopterek irányítása egyenesen vicc kategória. De kevesebb fegyver van, kevesebb testreszabhatósággal, és a célzás is problémás, mintha itt is bírkóznál a játékkal nem pedig irányítanád. A célkereszt ugrál össze vissza, minél közelebb vannak az ellenfelek annál nehezebb eltalálni őket.

A grafika is hagy kívánnivalót bőven. Közelről jól néznek ki az objektumok, de amint 50m-nél távolabb tekintesz iszonyatos látvány fogad, tárgyak ott jelennek csak meg a szemed láttára, ez különösen gáz repülésnél, mivel ilyenkor még a közvetlen alattad levő tárgyak sem töltődnek be, egy tökéletesen kopár térképet látsz pár fával meg 3 polygonos épületekkel ha 100m-nél magasabban repülsz. Még a nyomorult ellenfelek is csak akkor ugranak be amikor már majdnem bekopogtatsz a helikopterrel az ablakon.

A játék iszonyatos arconcsapás befejezése messze nem a legnagyobb negatívum a játékban. Sőt ha előtte nem csak szenvedés lett volna a történet, talán még értékelni is tudnám az eredeti mivoltát. De a dolgok jelenlegi állása alapján csak ismételni tudom magamat: Rohadjon meg ez a játék, és rohadjon meg a befejezése is! Ha már egész végig csak statiszta szerepbe tartjátok szerencsétlen játékost, legalább azt adjátok meg neki hogy övé lehessen a végső szó.


+

  • Az alapvető játékmenet az "álom/elrablás/baromság" jelenetek között
  • A grafika ha rövidlátóként nézed
  • A szinkronmunka és a színészek alakítása

-

  • Azok az atrocitások amit itt főellenség elleni harcnak neveznek
  • Az, hogy a játék lépten nyomon kicsavarja a kezedből az irányítást
  • Helikopterek irányítása
  • Azok a fájdalmas jelenetek ahol játékos szerepből nézővé degradálnak
  • Rémesen rövid látótáv ahol beugranak a részletes tárgyak
  • A többszintes fegyverválasztó menü, ami többször halálom oka volt
  • Az a procedúra ami ahhoz kell hogy visszaállítsd a már megvásárolt fegyeverkiosztást
  • A hasonlóan hosszú procedúra hogy hozzájuss a járművekhez
  • A segítség hasznavehetetlen, úgy értem a felvehető harcoló egységek és specialisták.



Pontok:

grafika/megvalósítás: 6/10
törtnet/hangulat: negatív /10
irányítás/játékmenet: 6/10

összhatás: 5/10

Sokkal jobban örültem volna egy egyjátékos kiegészítőnek a wildlandshoz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://madblog.blog.hu/api/trackback/id/tr2013803876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
kritikák
süti beállítások módosítása