VideóJáték kritikák

2016. december 18. 14:52 - Mumia

Transport Fever (2016)

Ezt elkúrtuk, nem kicsit, de nagyon!




transport-fever-free-download.jpg

Ez a játék lehetett volna a Transport Tycoon imádók szent grálja, de a célegyenesben úgy beleálltak a földbe a fejlesztők, hogy az valami hihetetlen. A játék 90%-ban jó, de a maradék 10%-ban olyan idióta megmagyarázhatatlan dizájneri húzások kerültek bele, hogy a TTD-vel ellentétben nem nyugtató és élvezetets a játék, hanem frusztráló és idegesítő.

Jó néhány megmagyarázhatatlan dizájneri döntésre csak az a válasza a fejlesztőknek, hogy "ez nem Transport Tycoon, nem is kell úgy működnie mint annak". Ez ok, nem kell pont olyannak lennie, de attól még valami logika lehetne benne.

Messze a legrosszabb aspektusa a játéknak az automatizált áruszállítási modul. Itt nem te döntöd el mit szállítasz és hova, hanem létrehozol egy vonalat két üzem között, és majd a játék magától eldönti mit szálllít rajta. Ez működik is bot egyszerűségű vonalak esetében, de amikor már kicsit komlpexebb fonódó vonalakat hoznál létre az egész rendszer behülyül, és az áruk össze vissza szállítódnak a vonalakon olyan helyekre is ahol az égvilágon semmi keresnivalójuk.

Például adott egy kiinduló pont ahol van vasérc és mondjuk kő elszállításra várva. Ezt két vonallal összekötöd egy építőanyag gyárral és egy kohóval. Eddig ok. De a kohó termel salakot is. Amit szintén az építőnyag gyárhoz kell szállítani. Ezért létrehozol egy vonalat a kohótól a gyárhoz. Na itt kezdődnek a gondok. Ugyanis az idióta rendszer elkezd összekapcsolni mindent mindennel. És ahelyett hogy a követ egyenesen a gyárba vinné, elszállítja a kohóhoz. És a járművek amiket arra vettél hogy salakot szállítsanak a fölöslegesen odaszállított követ fogják hurcolni. Természetesen a vasérc sem érkezik meg mivel azok meg követ szállítanak oda ahova nem kéne.

Az egyetlen mód ennek a legalább részleges kiküszöbölösére az hogy a járműveket bizonyos árufajtára állítod fixen, így csak azt tudnak szállítani. Igenám, de  akkor lemondasz a kétirányú szállítás lehetőségéről, és az út 50%-ban biztos, hogy üres lesz a kocsi és csak veszteséget fog termelni. Szóval ez is csak ott megoldás ahol nem kell visszafelé szállítani semmit.

Az egész egy káosz. Amit tetéz az útvonalkeresés, ami nem a leggyorsabb hanem a legrövidebb útvonalat választja minden esetben, és természetesen ez sem módosítható kézzel. Így városokat  elkerülő utak építése is értelmetlen.

És ez még nem minden, a játékban nincs előzés sem úton sem vízen, sem levegőben. A gyorsabb járművek nem kerülik ki a lassabbakat, hanem szépen beállnak a leglassabb sebességére és követik. A TTD 1995-ben tudta ezt. De úgy látszik ezeknek a fejlesztőknek túl nagy kérés lett volna.

Ennek köszönhetően egy vonalra semmi értelme különböző típusú járműveket tenni, mert csak feltartják egymást.  Az összes járművet egyszerre kell lecserélni, és így jó undorító homogén lesz a járműpark, mivel nem nagyon van választék. Túl kevés a használható jármű. Pl. teherautóból 1950 és 2000 között 4 féle jelenik meg, azt csá.

És a rakodó állomások is problémásak, ha csak egy vonalon beállítod a full load-ot biztos lehetsz benne, hogy előbb utóbb blokkolni fogják a depót. Így kényetlen vagy inkább üresen járatni a kocsikat csak hogy ne torlaszolják el a rakodókat.

A vonatokról is érdemes megemlíteni, hogy egy vonal csak egyetlen vágányt tud használni. Hiába van 5 vágány az állomáson, az egy vonalhoz tartozó vonatok csak egyetlen egyet hajlandóak használni belőle, így szépen megvárja a vonat amíg a másik kimegy az álllomásról hiába van 5 szabad vágány még.

De a repülők a legrosszabbak az egész játékban. Abszolut optimalizálatlan hasznavehetetlen szar. A felszálló repülők prioritást élveznek a leszállókkal szemben. Így sokszor évekig köröz egy-egy repülő mire végre le tud szállni. Ráadásul a kapacitásuk egészen 1990-es évekig nullához konvergál. Érthetetlen módon legnagyobb kapacitású gép a 90-es évekig a concorde! Eszem megáll. De a sebességnek amúgy sincs értelme mert manőverezés közben minden gép csak 300kmh körül mozog. A csúcssebességet meg sosem érik el úgysem a térkép mérete miatt. A repülőtér körül meg a concorde is olyan sebességgel köröz mint a DC3.

A játékban van kampány is, de ezek csak totál összefüggéstelen küldetések láncolatai. Még a nehézség sem nő líneárisan. Van köztük 1-2 egész élvezetes is, de főleg az európai inkább idegesítő mint jó.

Az építkezés is sokszor problémás, nem hajlandó a játék megépíteni azt amit akarsz, csak ha letörlöd a már meglévő dolgot és azt is újraépíted. Az út és vasút építését mikromenedzselni kell, hogy az ár ne szökjön az égbe, mert alapból egyenes vonallal konstans lejtéssel akar megépíteni mindent. Így rövidebb darabokból összerakva a költséget tizedére vagy akár még kevesebbre is lehet csökkenteni.

Ami a földmunkát illeti totál hasznavehetetlen és a végeredmény undorító és természetellenes.

A játék fejlesztői még egyelőre a tagadás fázisában vannak, eddig nem nagyon mutattak szándékot arra, hogy ezeket a hibákat javítsák.

+

  • Grafika
  • Utasforgalom
  • Van néhány vicces küldetés
  • Egy kattintással eladható az összes jármű egy egy vonalról


-

  • Idegesítő és frusztráló automatikus áruszervezés
  • Útvonalkeresés
  • Csak egy vágány használata / vonal
  • Nincs előzés
  • érthetetlen mérőszámok amiknek meg kell felelni valahogy
  • Néha ellenkező építkező alkalmatosság
  • Undorító természetellenes földmunka
  • Túl kevés jármű, nincs választék 
  • Vasúti kocsik túl drágák, egy-egy vagon többe kerül néha mint a mozdony, és egy nagyobb szerelvény ára 100 millió is lehet, amiből kb 5x le lehetne fedni oda vissza a térképet sínnel.
  • Lehet építkezni pause közben, így akár 1 nap alatt felhúzható a teljes infrastruktúra
  • Légiközlekedés haszontalan
  • Full load minden esetben torlódást fog okozni
  • Megmagyarázhatatlan fura viselkedés az üzemek és utasok részéről.
  • Minden úton levő árú rögzítve van egy célhoz nem lehet máshová vinni az igény változásával
  • A termelés sosem arányos az igényhez. A játék képes 100 egység árut rányomni arra a célállomásra ami csak 10-et igényel. És fordítva.
  • Ha csak egyetlen megállóhelyet upgrade-elsz egy vonalon a vonal összes állomásán várakozó áru mind egy szempillantás alatt köddé válik. Volt nincs!  Néha több millió értékű bevételtől esel el emiatt.



grafika/megvalósítás: 7/10
történet/hangulat: N/A
játékémenet/irányítás: 3/10

összhatás: 4/10

Címkék: stratégia 4/10
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://madblog.blog.hu/api/trackback/id/tr6112055699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
VideóJáték kritikák