VideóJáték kritikák

2016. november 01. 22:15 - Mumia

Deus Ex - Mankind Divided (2016)

reboot 2.0

Nem tudom, mit is mondhatnék előszóként a játékról, azon kívül, hogy ez a Human Revolution 2.0, ilyennek kellett volna lennie annak is, és akkor nem nagyon lett volna okom panaszra.

Azon a képzeletbeli skálán, amin az eredeti Deus Ex a 10, és a Human Revolution az 1, ez olyan 6-os 7-es szinten lenne. Vagyis rengeteget fejlődött, de még mindig nem olyan jó, mint az eredeti.

Sajnos az első pálya nem tett túl jó benyomást rám, túl sok akció, túl kevés döntési lehetőség, líneáris haladás, egy elkerülhetetlen vérfürdővel a végén. Szerencsére ha ezen túl teszi magát az ember hirtelen helyreáll a rend, és újra minden olyan lesz ahogy azt elvárná az ember a Deus Ex névtől. Olyannyira javul a helyzet, hogy sokkal jobb lesz a játék mint a HR valaha volt. Részben annak köszönhetően, hogy szinte tételesen lemásolták az eredeti DeusEx New York-i fő pályáját itt. Ne zavarjon meg senkit az a tény, hogy ez a játék Prágában játszódik, a koncepció szinte teljesen ugyanaz. De mivel szerintem jobbról másolni nem szégyen, ezen átsiklok. Még az is egyezik, hogy ugyanúgy ahogy az eredetiben itt is elhagyod a várost és amikor visszatérsz már kijárási tilalom van.

De sajnos egy dologban nem hasonlít az eredetire, hogy ott a kijárási tilalom alatt is könnyedén lehetett közlekedni a csatornarendszert, a háztetőteket, és a lakások nyújtotta lehetőségeket kihasználva. Ugyanis itt a csatornák csak lokalizált helyeken léteznek egy-egy küldetés erejéig használhatóak, hogy pontosan egy-egy célterületre a bejutást lehetővé tegyék. És a lakások is többnyire egyetlen utcára nyílnak, nincs olyan, mint a régiben, hogy bemész a fő útról és hátul az ablakon kimész a sikátorba. Ez sajnos felettébb nehézzé teszi a közlekedést a kijárási tilalom során, nincs más megoldás mint a sunnyogás.

Amiben mindenképpen előrelépés mutatkozik a Human Revolution-hoz képest azok a szellőzőrendszerek kialakítása, még mindig nem olyan összetettek, mint azt szeretném, mint amilyenek az eredetiben voltak. De sokkal kevésbé nyilvánvalóan szolgálják a játékost. Néha még zsákutcákat is iktattak beléjük vagy vannak amik szükségtelen helyre vezetnek. Ami még hiányzik az, hogy hálózatot alkossanak, és ne csak egymástól elkülönített blokkokként létéezzenek egy-egy kiemelt helyen ahol pont arra használhatod őket A.ból B-be eljuss.

De talán harmadik próbálkozásra az is rendben lesz? Ezt azért írom, mert a játék egyértelműen a folytatást vezeti elő, még csak meg sem próbáltak egy kerek lezárt történetet csinálni, mintha csak egy könyv első fejezetét olvastad volna el. Ha továbbra is az eredeti játékhoz hasonlítom, olyan mintha annak New York hátrahagyásával vége szakadna. És hát sajnos igen, itt sosem hagyod el Prágát igazából, mindössze három küldetés van ami nem ott játszódik, beleértve a legelsőt, és a legutolsót is. Elég halovány ez így. Eszembe jut mennyi érdekes helyre vitt el a régi. Párizs, Area51, Vandenberg légibázis, Oceanlab, és főként Hong Kong! Sajnos itt semmi érdekes helyre nem jutsz el, egy városon belül flangálsz egész végig.

Hogy ne csak negatív legyek a mellékküldetések viszont remekül sikerültek, összetettek, és érdekesek, és a karakterek is nagyon jók. Az egyetlen amiért kár, hogy nincs túl sok. Feltételezve, hogy mindet felfedeztem, de elég jól bejártam mindent, szóval szerintem igen.

A felszerelés menedzselésénél a legnagyobb hibát orvosolták. Most már végre lehet egynél több biocell-t tárolni egy rublikában. Így újra értelmet nyertek az augmentációk, legalábbis valamelyest, de erről majd később. Sajnos ettől még mindig elég keményen szortírozni kell hogy mit tartasz meg és mit nem, de ez így már azért elviselhető. Fontos, hogy minden értéken amit csak eladásra gyújtesz gyorsan adj túl.

Az akció részén is javítottak érzérsre, egész hatékonyan lehet harcolni, még augmentációk segítsége nélkül is. A fedezék rendszer kissé ódivatú de teszi a dolgát, egy ideig meg is felejtkeztem a létezéséről, mert elfelejtettem, hogy külön gombot kell nyomni a fedezékek használatához, mikor minden más modern játékban ez már teljesen észrevétlenül és automatikusan történik. Ami még tetszett, hogy a különféle lőszerek közötti különbség sokkal kiemeltebb lett, a páncéltörő lövedék legalább 10x annyit sebez páncélt viselő ellenfeleken mint a sima. És 1-2 EMP lövés lebénít bármilyen robotot. A lopakodás meglehetősen könnyű, különösképpen akkor ha beszerzed azt az upgrade-et ami láthatóvá teszi az ellenfelek látószögét a térképen, belértve a kamerákat is. Sajnos a HR-hez hasonlóan az augmentációk jelentősége közel sem akkora mint ez erdeti játékban volt, és nagyon könnyű megszerezni is őket. A játék közepétől szinte mindig voltak tartalék praxis pontjaim, mert nem láttam értelmét egyik augmentáció aktiválásának sem, azzal együtt sem, hogy az elején néhány pontot hülyeségre elszórtam amit nem használtam semmire. Pl a láthatatlanság, is haszontlan, mivel rengeteg energiát fogyaszt, kb 15-20mp alatt elfogy az összes bioneregia még kimaxolva is. Totál értelmetlen így, különösképpen a lopakodás könnyűségét figyelembe véve. de a két offenzív aug is totálisan hülyeség, a Tesla és a Typhoon, mivel mindkettő lőszert igényel amit szinte sehol sem lehet találn a játékban. Venni is csak nagyon ritkán, és nagyo drágán, egyik sem éri meg a vesződést. Legnehezebb elérhető fokozaton játszottam és így se volt rájuk semmi szükségem.  Még csak azt sem tudod megtenni, hogy erővel elvenni a lőszert a kereskedőtől, mivel hiába teszed el láb alól a készletéhez nem jutsz hozzá.

És ha már gyilkosságról beszélünk, a játékban abszolut semmi következménye nincs annak sem ha halomra ölöd az embereket. Egyszer a kijárási tilalom alatt elvesztettem a türelmemet, mert néhány rendőr ott vert sátrat pont ahova nekem mennem kellett volna, és lehetetlenség volt látatlanul bejutni, mivel oda pont csak egyetlen út vezetett. Így nekiálltam ritkítani az állományt. Az erősítést is beleértve, több mint egy tucatot tettem el láb alól, de a világ teljesen reakciómentes maradt. Még a civilek akiket a rendőrök éppen le akartak tartóztatni sem reagáltak rá, hogy az összes rendőr eltűnt. Ott álltak csak összekulcsolt kézzel mintha még mindig fegyvert fogna rájuk valaki. Vagyis az AI elég gyenge. Nem, vagy rosszul reagálnak, és amikor keresni kezdenek is nagyon elvetemült útvonalakon teszik azt, néha hátrafelé sétálva.

A történet, viszonylag rendben van, legalábbis az a része amit megkapunk, még mindig mintha valami prequel akarna lenni az eredeti Deus Ex-hez, úgy szórják az utalásokat vagonszámra, különféle nevekkel és helyszínek meg csoportok emlegetésével. De ez lehetetlen, mivel az alapszituáció totál más. Ahogy már említettem a történet úgy tűnik mintha egy sokfejezetes történetből csak az elsőt kaptuk volna kézhez most. És ez a játék hosszán is meglátszik, azzal együtt, hogy nem rohantam sehol és az összes mellékküldetést megcsináltam nem tartott tovább végigjátszani 20 óránál. Pedig mindent próbáltam felfedezni, minden NPC-vel beszélgetni, de az is elég lehangoló amikor másodszori próbálkozásra ugyanazt a párbeszédet adja elő az NPC mintha az előző meg sem történt volna. Ilyenkor jut eszembe az, amikor az eredeti 2000-es játékban 15 percen át lehetett beszélni az Echelon IV AI-val.

Végszóként a grafikáról annyit mondanék, hogy szerintem remekül néz ki a játék. És szeretném azt mondani, hogy jól is fut. De a jól fut mindenkinek mást jelent. Nekem a 30 fps már teljesíti ezt a kritériumot. És a játék ezt hozza is a GTX 980TI -men. A beépített teszt szerint min 33 max 47, és átlag 38 fps-t tud.


+

  • Remek hangulat, tökéletesen hozza az eredeti Deus Ex feelinget.
  • Majdnem minden szempontból előrelépés Human Revolution-hoz képest.
  • Szép grafika.
  • Jó mellékküldetések
  • Szinte bárkit lelőhetsz a játékban ha kedved úgy tartja, mint konfliktuskezelés.
  • Legtöbbször választhatsz a lopakodás és a harc között.
  • Nagyon jó, életszerű karakterek, beleértve a mellékküldetéseket is


-

  • Még mindig elmarad az eredetitől.
  • Kissé ódivatú fedezék rendszer
  • Menük kezelhetősége nem a legjobb néha Q-val kelll kilépni néha ESC-el.
  • NPC AI.
  • Nincs kerek lezárt történet csak első fejezet.
  • A tetteid nem járnak semmiféle következménnyel.
  • Az augmentációk nagy része nem elég érdekes, vagy hatékony, nem olyan mint DX1-ben hogy mindegyik remekül használható volt.
  • Miért van az összes műlábú embernek felvágva a nadrágszára, hogy látszódjon a műlába?


Értékelés:

grafika: 8.5
megvalósítás: 8.0
történet: 6.5 (a befejezetlenség miatt)
hangulat: 9.9
játékmenet: 8.0
irányítás: 8.0

Összesítés:8/10

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://madblog.blog.hu/api/trackback/id/tr7811922899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
VideóJáték kritikák