VideóJáték kritikák

2015. január 27. 07:51 - Mumia

Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow (2004)

Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow (2004)


Gyakorlatilag leírhatnám mindazt újra, amit az első résszel kapcsolatban. Minimális változások vannak csak, egyébként ugyanaz mint az első rész 1:1-ben, még grafikailag sem érzékelhető különbség, másfél év alatt nem is igazán lehet teljesen új játékot csinálni.


Ami mégis változott: Most már lehet hullával a hátadon is ajtót nyitni, így nem kell állandóan letenni, ha be akarod vinni a kamrába. Ezen felül bekerült a játékba egy új lehetőség, a plafonon függeszkedve is lehet fegyvert használni, de egyszer se kellett használni az egész játék során, szóval sok értelme nincs. A számomra legzavaróbb hibát nem sikerült kijavítaniuk: az ellenfelek még mindig telepatikusak. A lowpoly ingame modellek helyett most már nagy poligonszámú modellek vannak az átvezető képsorok alatt, de a minősége ezeknek igencsak gyenge. Mind az animáció mind pedig a modellek gagyik. Kihívásban kb ugyanott van, ahol az első rész, talán minimálisan nehezebb.

Sajnos a történet most még gyengébb mint az első rész esetén. Néha úgy éreztem csak úgy random jönnek a küldetések összefüggés nélkül, csak egy egy félmondat kapcsolja őket össze amit egy npc mond. Volt hogy nem is értetem mit miért csinálok.


Viszont a küldetések maguk jobban kidolgozottak és összetettebbek sokszor nem csak egyszerűen abból állnak, hogy végig kell lopakdni a pályán. Hanem pl, fel kell kutatni contactokat, követni kell valakit észrevétlenül, el kell rabolni, vagy ki kell kérdezni, olyan küldetés is van, ahol nem szabad senkit megölni, és olyan is, ahol konkrétan ki van adva, hogy mindenkit meg kell ölni.

+

  • Hangulat
  • Játékmenet
  • Összetettebb küldetések



-

  • Ez is rövid.
  • Az hogy mennyire vagy látható sokszor nincs összhangban azzal, hogy mennyire vagy látható :-) Úgy értem sokszor előfordul, hogy bár tisztán látható a karakter a képernyőn világít a képe mint a hold az égen, mégis azt jelzi a program, hogy 0 a láthatóság és valóban nem vesznek észre az ellenfelek, és ennek az ellenkezője is sokszor előfordul, hogy bár vak sötétben állok én egyáltalán nem látom magamat, meg semmit, mégis észrevesznek.
  • Ha egy ellenfél észrevesz hiába vagy elbújva azonnal tudja az összes többi is hogy hol vagy és hova kell lőni, mintha telepatikus kapcsolat lenne közöttük.
  • Szintén, ha rátámadsz valakire hiába vagy jól elrejtőzve azonnal tudja mindenki, hogy hol vagy, ebből kifolyólag, ha egynél több ellenfél van egy szobában esélyed sincs, el kell csalni őket egymástól, és olyan helyen csapdába csalni őket ahol csak egyesével tudnak támadni, ilyen szempontból viszont nagyon buta az ai, hiába fekszik már ott 3 hulla a negyedik ellenfél is simán berohan az ajtón.
  • Ajtókat nem lehet úgy kinyitni, hogy fedezékben legyél, hanem telibe ott állsz az ajtónyílásban és még a fegyver se lehet a kezedben ajtónyitásnál, így 2-3 mp van, amíg teljesen védtelen vagy az ajtó mögött állókkal szemben, ami a játék vége felé éppen elég ahhoz, hogy szitává lőjenek
  • Gyatra minőségű átvezető animációk. Most már nem a tömörítés minősége miatt rosszak.
  • Az ajtók néhány másodperc elteltével maguktól becsukódnak, és nem csak az elektromos zárású ajtók, hanem a hagyományos snassz mezei ajtók is.
  • Szupertitkusügynök létére a célzás nem erőssége sam fishernek. Sajnos ez még mindig így van, anniy különbséggel, hogy távcsöves puskánál van lehetőség visszatartani a lélegzetet amivel 1 max 2 lövés erejéig pontosan tudsz célozni De ha tűzharcba keveredsz esélyed sincs továbbra sem, hiába van a célkereszt az ellenfelen, egy tárat ki kell üríteni mire leteríted, ha nem lopakodva támadsz rá.
  • 2004-es szinten már nem olyan jó ez a grafika, gyakorlatilag a far cry-al egyidőben jelent meg a játék, a mellett viszont fel se állhat.
  • Sokszor követhetetlen történet, egymáshoz csak minimálisan vagy egyáltalán nem kapcsolódó küldetések.


Ez igazából nem új játék végig olyan érzésem volt hogy csak egy expansion pack az első részhez, ezért csak 7/10-et adok rá most már. Remélem a 3. részben fel tudnak mutatni komolyabb fejlesztést is, mert így már unalomba fog fulladni a játékmenet az ismétlődések miatt, már ebben is untam az utolsó előtti néhány küldetést

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://madblog.blog.hu/api/trackback/id/tr327107691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
VideóJáték kritikák