kritikák

2016. május 19. 21:05 - Mumia

Grand Theft Auto V (2013/2015)

Hú, ez hosszú menet volt. Nem bíztam benne, hogy egyszer eljön ez a nap. De most kijelenthetem: végigjátszottam a játékot. Ennyi ideig még egyik játékkal sem kűzdöttem, mire legyűrtem. Megpróbáltatásaim még 2013 szeptemberében kezdődtek egy dualshock vezérlővel a kezemben a PS3 előtt ülve. De a konzolos gamepados irányításnak köszönhetően nagyon hamar feladtam, talán 10%-áig se jutottam a sztorinak, amikor azt mondtam, ELÉG. És úgy döntöttem megvárom a PC verziót.

De mielőtt továbblépnék, pár szót azért ejtenék a PS3 verzióról. A grafika minden lastgensége ellenére remek volt. És a legnagyobb előnye annak a verziónak, hogy BD lemezen jelent meg. Én nem értem a PC-s játékok miért DVD-n jelennek meg még mindig, mikor egy BD-ROM ára alig több mint egy új játék ára, szóval nem lenne nagy befektetés egy játékosnak sem a megvétele. De szerintem ez a DVD dolog tarthatatlan. Ez a játék nem kevesebb mint 7 lemezen jelent meg, és ennek köszönhetően szó szerint órákig tart a telepítése. Ez elfogadhatatlan az én véleményem szerint.

Ettől eltekintve azonban semmi kifogásolni valót nem találtam a játékban technikailag. Igaz, hogy a játék szinte alig változott a GTA3 óta, de még így is ennek az egyik legjobb a fizikája a kategóriában. De azért remélem a következő részben már túllépnek majd a merev test alapú fizikán.De ezzel együtt a vezetés kiváló a játékban. Olyannyira, hogy vezetést segítő funkciók vannak benne, hogy a kevésbé ügyesek elboldoguljanak vele. De azért jó lenne ha ezeket ki lehetne kapcsolni.

A fő problémám a játékkal a sztoriban keresendő. Ezért húztam ilyen sokáig a játékot. A GTA IV után azt hittem ennél érdektelenebb sztorit nem tudnak akarva sem kitalálni már. De tévedtem. Nem értem miért ilyen gyengék az alapjátékok sztoriai, mikor A Lost and The Damned, és a Ballad of Gay Tony is remek volt ilyen szempontból.

A játék fő történetszálában nem nagyon fedezhető fel átívelés. Gyakorlatilag csak véletlenszerű bűnügyek sorozata amiket csak a karakterek személye fog össze. Elismerem mielőtt a főszerplő trio összejön még valamennyire érdekes volt a történet de onnantól egyáltalán nem. Márpedig ez kevesebb mint a játék negyede vagy még annyi sem.

És a karakterek nem viszik el a hátukon a történetet, mert egyiknek sem érdekel a sorsa cseppet sem. Kit érdekel egy feltörekvő piti bűnöző, vagy egy áruló bankrabló, de pláne egy eszelős pszichopata? Az se számított volna ha bármikor a játék során szörnyű halált halnak.

Egyedül a viccesnek szánt jelenetek és beszólások amik tartották bennem a lelket.

A küldetések egy kaptafára mentek, néhány kivétellel. A legnagyobb csalódást az utolsó küldetés okozta, ami tökéletesen átlagos volt. Egy tucat sokkal érdekesebb küldetés votl a játék során annál.Amiket ki kell emelni viszont az a néhány rablós küldetés, azok tényleg jók voltak. De nagyon kevés volt belőlük, talán 4 vagy 5 ilyen komolyabb rablás volt, ha jól emlékszem.

És ami a mellékküldetéseket illeti nem elég szórakoztatóak, és amúgy is kevés van belőlük, hol van már a GTA3 tucatnyi vicces minijátéka? De még a IV -ben is több elfoglaltság volt a sztori mellett. Lehet vásárolni boltokat/cégeket, na bumm, de ennek sok értelmét nem látom. Magas befektetés alacsony hozam, így anyagi előnye semmiképpen sincs. Némelyik ad 1-1 egyszerű mellékküldetést. Azt annyi.

Nézzük összeszedve:.


+

  • Hatalmas bejárható terület, gyönyörű kidolgozottsággal
  • Jó fizika/játékmenet
  • Néhány vicces küldetés
  • A karakterek dumája

-

  • Érdektelen történet
  • Nem lehet azonosulni a karakterekkel
  • a játék legvége előtt nincs elég lóvé arra, hogy igazán kiéld magad, utána meg már minek?
  • túl kevés mellékküldetés, ami miatt a hatalmas terület kiaknázatlan marad
  • szkriptelt autós üldözések
  • egysíkú líneáris küldetések


Pontozda:

grafika / megvalósítás: 9/10
történet / hangulat: 3/10
játékmenet / irányítás: 8/10

összhatás: 7/10

Nem tudom szívből ajánlani a játékot. Semmi újat nem nyújt a GTA IV után, csak szebb a grafika és jobb a bejárható terület.De a gyengébb történet és küldetések ezt bőven ellensúlyozzák. Már eleget szórakoztam a GTAIV-el ahhoz, hogy ezzel ne akarjak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://madblog.blog.hu/api/trackback/id/tr728732948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
kritikák
süti beállítások módosítása