kritikák

2015. január 29. 07:55 - Mumia

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent (2006)

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent (2006)

Na az ominózus DA, többen riogattak itt, hogy mennyire rossz, meg fúj meg szörnyű. De azt kell mondanom nincs igazuk, sőt, még jó is, hogy nem pont ugyanolyan mint az előző három, mert halálra untam volna magamat. Az ún. undercover küldetések különösképpen tetszettek mint ötlet, más kérdés, hogy a megvalósításuk eléggé béna, mert rém egyszerű az összes feladatot megcsinálni mindkét fél számára, úgy hogy még egy rakat idő marad is. De a hagyományos terepi küldetések is jóval könnyebbek ebben. Még ami zavart az undercover küldetésekben, hogy nem lehetett beszélgetni npc-kel miközben császkáltam a bázison, meg semmilyen tárgyat nem lehetett használni, pedig poén lett volna ha pl belerakják, hogy fisher főz magának egy kávét, vagy legalább amikor már mindent megcsináltam le lehessen ülni egy székre, és ne kelljen álldogálni mint bálám szamarának.


Viszont azt el kell mondanom, hogy bár nem rossz a játék, de hogy a legbugosabb amivel valaha játszottam az biztos, nem tudom mi ez, de én még beta-nak se nevenzém nyugodt szívvel, ez simán alpha verziójú. A játék folyamán bugok garmadájával találkoztam, grafikai, tereptárgyakba beragadás, ha szűk helyen próbálok letenni hullát, akkor sérülök, stb stb... de a leges legdurvább: A játék nem játszotta le a vége videót, hanem a küldetés végén átváltott külső nézetre és onnantól kész vége, nem történt semmi, semmilyen gombra nem reagált, nem lehetett csinálni semmit. vagy 5x csináltam meg a játék végét emiatt (ebből a szempontból szerencse, hogy az is rém egyszerű) újratelepítettem, próbáltam patchelve, patch nélkül, de sose lépett tovább. Szégyen szemre, youtube-on kellett megnéznem, hogy mi a játék vége :omg: És a bonus küldetést nem is csinálhattam meg emiatt, merthogy ugye oda el se jutok, ugyanis az a vége főcím után lenne.

Az előzőekre azt mondtam, hogy rövid, akkor erre nincsenek jelzők, ugyanis ez villámjáték. Szerintem az egész végigvitele nem volt 5 óra összesen, pedig elhihetitek nem speedrun -ra gyúrtam.

Ami még tetszett, hogy többször lehetetlen döntések elé állítanak, ahol minden opció rossz, de mégis döntened kell.

A történet kissé (najó nem kissé) eröltetett, az összes beépített ügynökös klisét elsütik a játékban, ami nem lenne baj, csakhogy az írók valami tanoncok lehettek, mert csomószor minden felvezetés nélkül olyan dolgokat nyomnak le a torkodon.


totálisan életszerűtlen, ok eleve a játék életszerűtlen, de attól a történetnek még nem kéne annak lennie. Már eleve amiatt nem élheti magát bele az ember a történetbe, hogy a JBA-ról (a szervezet amibe be kell épülni) nem tudunk meg semmit a játékban, sem az ideológiájukat, sem azt, hogy mi a céljuk, csak annyit tudunk, hogy fúj terroristák.

Másik problémám, hogy a küldetések a 2. részhez hasonlóan megint nem függenek össze, hanem egymástól szinte totálisan független megbizatásokat teljesítesz, amik során többször ellentétes feladatokat kapsz az NSA-tól meg a JBA-tól, de úgyis rájössz a 2. küldetés után, hogy valójban ennek semmi jelentősége, ugyanis úgy vannak megalkotva a küldetések, hogy nem tudsz lebukni, hogy kettős ügynök vagy, ha végigmész a készítők által megálmodott útvonalon. Emiatt viszont a 3. küldetésre már teljesen elveszíti az izgalom faktort a játék, mert tudod, hogy úgyse bukhatsz le, nyugodtan csinálhatod az NSA által adott feladatot, amikor 5 percre otthagy a főnök, mert úgyse jön vissza fél órán át, ha meg mégis, bele lesz építve a küldetésbe, hogy vissza tudj jutni, amikor keres.


A karakterek is felületesek, senkiről nem lehet megtudni semmit a játék során, így utálni vagy megkedvelni se lehet senkit, na jó talán kivéve moss-t.

Grafikai minőség valóban csökken a játék vége felé, gondolom kevesebb idő jutott már ezeknek a pályáknak a kidolgozására.

Az irányításban minimális de totálisan szükségtelen változtatások vannak csak, a mehanizmus nem változott semmit, ugyanazokat lehet csinálni mint korábbi részekben, mégis átalakították a kezelőfelületet, meg a default kiosztást, nem értem minek, mikor már megszokta az ember. Mert ha egyszerűbb lenne az irányítás mint volt, akkor azt mondom ok, de semmivel se egyszerűbb csak más.

A játékmehanizmusban az változott még, hogy nincs többé láthatóság jelző csak a saját érzékszerveidre hagyatkozhatsz, ez pozitív változás, és nincs többé helath bar se, csak sejteni lehet, hogy mennyire vagy sérült, és nincs medkit se, hanem egy idő után öngyógyuláson :-D megy át fisher, ez viszont hülyeség.

Az ellenfelek bizonyos pályákon respawnolódnak, ez megintcsak negatív változás, volt egy rész ahol ha lelőttem az ellenfelet és utána elfordultam és visszafordultam akkor újra élt, nagyon röhelyes volt. Először reménykedtem, hogy azt tették bele a játékba, hogy halottnak tetteti csak magát és felkel amikor elfordulok, de nem, az biza respawnolodótt, ha 10x lőttem le, akkor 10x respawnolódott, és nem is ugyanaz a katona hanem mindig másik.

Amitől még a hajamat téptem az a mentési rendszer, az is egy bughalmaz az egész, ha már benne vagy a játékban nem működik többé a load game menü, hiába mész rá bármelyik mentésre megkérdezi a játék, hogy valóban be akarod e tölteni az állást, de bármit nyomsz neki nem csinál semmit. quick save, csak session-on belül működik, ha kilépsz majd újra elindítod a játékot a quickload nem működik, csak akkor ha már legalább egyszer mentettél quicsave-el. A játék többször kiírja, hogy saving menet közben, mintha autosave lenne, de egy frászt, nem menti el az állást, ha utána load-ra mész bizony a legutolsó quicksave-et tölti vissza (nem csak a quickload hanem a load last save opció is). Többször előfordult, hogy a quicksave hibásan mentett és betölthetetlen lett az állás amit csinált. Szerencse, hogy párhuzamosan 4 quicsave állást tart meg a program. Gondolom úgy ment a bugfix, hogy
"-Figyi néha hibásan ment a játék, ki fognak akadnia játékosok ha elvész az állásuk."
"-Á nem baj, belerakunk 4 quicksave slotot, az úgyis valószínűtlen, hogy egymás után 4x hibásan mentsen"
Az is vicces, hogy nem időrendben sorolja a mentéseket a játék, hanem valami random algoritmus szerint, és még el se lehet nevezni a mentéseket, az összesnek az a neve, hogy save, így lehet keresgélni, hogy melyik az utolsó dátumos a listában.


+

  • Hangulat
  • Játékmenet
  • Döntéshelyzetek
  • Ellentmondásos küldetések
  • Undercover mód



-

  • Nagyon Nagyon Nagyon Nagyon rövid.
  • Bug hegyek
  • Respawnolódó katonák
  • Újra telepatikusak az ellenfelek.
  • A JBA bázison a legutolsó karbantartók is feletted állnak a rangsorban.
  • Ócska és hibás mentési rendszer.



Hogy lehet értékelni ezt a bughalmazt, ami amúgy jó játék lenne? Nem tudom eldönteni, ha csak a játékot nézem, akkor 8/10, ha csak a minőséget, akkor 0/10, totálisan értékelhetetlen. Leátlagolom 4/10-re, ha nem lenne bugos bátran ajánlanám mindenkinek, de így csak azoknak akinek van fölösleges haja, és nincs pénze fodrászra.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://madblog.blog.hu/api/trackback/id/tr907107709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
kritikák
süti beállítások módosítása